Gå til innhold

Lillegutt sier fra-hva nå?

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 16 mndr har begynt å si ifra både når han har tisset og bæsjet (sorry, kom ikke på annet ord..;)) i bleien. Hva nå da?! Hva gjør dere andre? Sette ham på potten, selv om det allerde er gjort i bleien eller..? Dette kom litt brått på meg-elsdtemann var ikke så tidlig med å si fra!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5560332-lillegutt-sier-fra-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

So what? Det er da ingen grunn til å sette himmel og jord i bevegelse fordi om han ønsker å få på seg tørr bleie vel? Det er jo først når han sier i fra FØR han tisser eller bæsjer i bleien at det er noen grunn til videre tiltak? Ser ingen grunn til å sette ham på potten når han allerede har gjort fra seg i bleia.

Jeg og ville latt han sitte på do eller potte (bruker kun do selv), litt for å venne ham til det, men synes han det er ok, så kan du jo som den forrige skriver sette ham der når han har spist og sovet og litt innimellom (akkurat som med valper...). Og kanskje gå litt uten bleie innimellom hvis di gidder å tørke litt her og der... Virker som om barna blir mere oppmerksom på når det skjer noe da.

Eller så går det jo selvsagt an å bare overse det hele som nevnt over her, ulempen da er at det kanskje går over så du må vente lenge på at han igjen skal bry seg om hva som skjer der nede - mye bedre å følge opp litt synes jeg, selv om du ikke nødvendigvis slutter helt nå. Mine har gått mye uten bleie fra de var halvannet, og mye på do da de har vært som din, og de har alle sluttet med bleie rett før de var to (om enn med noen små tisseuhell innimellom da).

Tusen takk for svar dere!:)

Jeg har allerede prøvd litt nå de siste dagene å sette han på potten innimellom. han sitter der ikke lenge, men så blir han nok vandt til det etterhvert!

Litt uhell før man er helt tørr må man nesten regne med!;)

Igjen,tusen takk for respons! ofte er det nok å bare få luftet litt tanker her, å få gode og nyttige tips!

Annonse

dette er helt normalt. det kan være lurt å sette han på potta etter på kanskje han da forstår hvor han skal gå på do.. med en gang han har interesse for potte trening burde du starte med det.

Jeg har jobbet i barnehage og hadde der ei jente på 17 mnd som hadde lyst til å gå på do, i samråd med foreldrene skulle vi øve oss på do både i barnehagen og privat og etter 2 mnd var hun helt rein. det er veldig befriende, selv om det kan skje ulykker...

Barn er helt forskjellige selv om man har eldre søsken, etter vært vil du nok se hvor ulike de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...