Lumsk Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Min mann og jeg har nå av forskjellige grunner bestemt oss for å forsøke oss på tøybleier til vår førstefødte. Men, så er vi litt i tvil om hvor mange vi trenger. Vi har planer om brettebleier til å begynne med for så å gå over til formsydde etter ca 5 måneder. Hvor mange trenger vi av hver for å unngå å måtte vaske hver eneste dag? Vi vil av miljøhensyn helst vaske med så full maskin som mulig omtrent hver andre eller tredje dag. Noen med erfaring som har lyst til å dele sin visdom?
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Vi har iallfall klart oss bra med startpakken frå Nøstebarn. Denne inneheld 24 bleier, så bæsjar han ut 8-10 bleier (det er ikkje uvanleg i starten) må du vaske annakvar eller kvar tredje dag. Då han var ca 5 mnd tok vi til å supplere med Kushies formsydde, så då vart det vaska sjeldnare. Og no når han får fast føde og berre bæsjar 1-2 gongar pr dag, vaskar eg vanlegvis 2 bleiemaskinar i veka.
Lumsk Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2006 Beklager litt sent svar. Tusen takk for informasjonen. Vi tenkte også på den samme startpakken. Godt å høre at det holder. Jeg var litt redd for at det kunne bli litt lite til å begynne med med 24, men vi får heller belage oss på å vaske noe oftere til å begynne med.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Du kan jo eventuelt suplere med billige brettebleier fra sparkjøp eller jysk, de fungerer jo fint som kluter også.
juni_ Skrevet 14. juli 2006 #5 Skrevet 14. juli 2006 hei:) Vi har også valgt å bruke tøybleier, og er så langt veldig fornøyd med det! Vi kjøpte startpakken fra Nøstebarn og det er nok bleier der for oss til at vi ikke trenger å vaske hver dag. Men skulle ønske det hadde vært flere brillebukser med - skulle gjerne hatt flere. Ellers kan jeg nevne at vår datter var liten da hun ble født 2850g og da va Nøstebarnbleiene vel store til henne. Jeg brukte derfor gasbleiene til Sparkjøp de første ukene da de er ca halv størrelse av Nøstebarn sine. Lykke til
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Einig i at der er for få brillebukser i startpakken - der er jo langt færre bukser enn bleier! Vi bestilte fleire frå Sparkjøp, dei er marginalt billegare der enn hos Nøstebarn. Og så tok vi i bruk dei som var str 70-80 nesten med éin gong.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå