Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres litt merkelig ut om et skattekort på 30% gir deg 42.000 i skatt på 100.000.

Uansett: Det skal IKKE lønne seg i kroner og øre å være hvit dagmamma, dersom folk ikke betaler bedre enn de ville betalt deg som svart. Like lite som det skal lønne seg for en rørlegger å jobbe hvitt dersom svart jobb er like bra betalt pr. time. Men det er kanskje en liten bonus at du får bedre samvittighet, og unngår faren for å bli tatt?

Derimot SKAL det lønne seg å bli familiebarnehageier og assisten i en og samme person. Det sørger barnehagestøtten på godt over 100.000 for hvert eneste barn under tre år for. Inkludert for egne barn som går i "barnehagen" du da eier og driver.

Det står at jeg skal betale 30 %. I bunnen står det at jeg skal betale nesten 42000 kr i skatt. Er dårlig i matte, men t.o.m jeg skjønte at dette var feil :) Har endelig fått tak i ligningskontoret som skal se på saken. Dem sa til meg at det skal "lønne" seg å være hvit dagmamma, men spørs hva dem mener med det da :)

Skulle gjerne blitt familiebarnehage, men føler på det ovenfor de som allerede er her. Da mister vel dem kontantstøtten?!

Kan ikke tenke meg at noen som allerede er hos deg vil klage på at du blir familiebarnehage. De mister kontantstøtten, og du får over 10.000 pr månde pr. unge i støtte i stedet (hvorav noe går til førskolelærer i 20% stilling). Altså setter du ned prisen de skal betalte med minst 3.300, og alle burde være fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...