Gå til innhold

Hvorfor så tidlig UL??


Gjest

Anbefalte innlegg

Fikk bekrefta at jeg var gravid forrige uke, var til jordmor på mandag for å snakke om hva som skal skje framover å sånn. Men jeg fikk ikke noe tilbud om UL?? Går inn i min uke 6 nå..

Jordmoren sa at jeg fikk UL når jeg var en 12-13 uker på vei, Jeg trodde det var det som var "normalt" ?

Så, hvorfor er det så mange som er like langt på vei som meg, som har vært på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av oss får tett oppfølging.. Jeg får det pga aborter jeg har hatt..

Men det vanligste er jo ul i uke 18 sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.eg var på min første kontroll idag,er 9+ 0 idag, og eg fikk komme på ultralyd i morgen tidlig p.g.a blødninger flere ganger nå, uke 5,og 7.

egentlig trodde eg hele svangerskapet var over da eg har blødd en god del, men ingen av graviditets tegnene forsvant og på søndag kom jammen kvalmen også. Tok ny test igår og en test hos legen idag og begge er positive enda, trodde eg mista spiren min for over 2 uker siden,men legen mener den er der enda. jippi. Vi får håpe det beste. imorgen får eg iallefall svar. Stakkars samboeren min han blir helt forvirra her, først tror han at han skal bli pappa,så sier eg at eg har mista den og nå sier jammen legen at han skal bli pappa likevel. Ikke enkelt dette her.he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids ta en privat ul.. Det koster litt, men det er det helt klart verdt..=)

 

Men du kan jo spørre legen din om h*n kan henvise deg til ul, om du er bekymra eller no..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

det er ingen som får gratis UL så tidlig.

jeg for min del tok en veldig tidlig UL fordi jeg ikke var sikker på hvor langt jeg var på veg.

jeg betalte 900 for 20 min hos gynekolog.

 

du kan jo gå til en priv. klinikk da vil du får UL!-men du må jo da betale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som får gratis ul så tidlig? Jo jeg har fått alle tre første gangene! Første gang pga mulig cyste på eggstokken. Andregang for jeg ikke hadde peil på termin, tredje gang da for at jeg mistet den andre gangen.

Denne gangen så var jeg ikke hos lege før i uke 10, dermed så fikk jeg ikke ul før i uke 11. Men min grunn var da at jeg var bekymret siden jeg mistet for to ganger siden. I en MA og jeg er bekymret for at kroppen skal lure meg en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er de som får gratis UL så tidlig!

Når det blir utført UL i første trimester så er det som oftest av medisinske årsaker og for å følge utviklingen til babyen nermere.

Ved blødninger er dette veldig vanlig!

 

Det som ikke er vanlig er UL for å stille nyskjerrigheten sin, da må en til privat UL.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...