Gå til innhold

er is kaffe og cafe latte forbudt?


Trummelums

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er ikke forbutt, det er berre det at vi skal tenke på at vi ikke må få i oss for mye koffein. Jeg tror jeg snart skal ta meg cafe vanilla, den er så utrolig god:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo AVHENGI av iskaffe. Både den Iskaffe mocca og den du laget selv m melk. Men har klart meg fint da, med bare to-tre i uka :)

 

Tror ikke det er så spesielt farlig, dersom forbruket ditt er moderat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det. Iskaffe kan ikke måles med vanlig kaffe. DET ER SÅ DIGG...

Men så var det det da..at jeg røyka før..Å når jeg tok meg en iskaffe, fulgte jo røyken med. Så, derfor har jeg trappet ned voldsomt...Fordi jeg forbinder iskaffe med røyk. Synd med sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være no problem det altså. Med to kopper om dagen! De sier jo det at du ikke bør drikke mer enn 5 kopper vanlig svart kaffe om dagen, å det er jo mye sterkere å mere kaffe en iskaffe!

Så tror du kan ta det helt med ro jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sies at man ikke bør drikke mer enn 1 til 2 kopper kaffe per dag. Når det gjelder latte, så er jo den ofte mer utblandet med melk, men den er også ofte dobbelt så stor. Så vil tro at så lenge du holder deg innen 1-2 glass el. per dag, så går det helt fint.

 

Selv drikker jeg en kaffe latte eller en iskaffe per dag:)

 

Fra bladet "Gravid" mai/juni 2006:

"Noen næringsmidler inneholder revlativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort. Gravide kan drikke kaffe, te, men ikke mer enn 1-2 kopper kaffe per dag, eller 3-4 kopper te hver dag."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...