Gå til innhold

Æ lager ny tråd.. Alta /Finnmark

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei..har ikke stresset med onger..har ikke vært tilhenger av a4 liv tidligere..

Men nå er det greit med barn,hus,stasjonsvogn&den pakka.. ;)

Vi har ikke fixet hus enda,leier fremdeles..

Er litt usikker på om vi skal bli her,litt avhengig av jobb for kjæresten min..ikke så lett å få seg fast jobb her,vokser ikke på trær jobbene.. :/

Hva jobber du med?

Er du med i bim gruppa på blink?

E d bim-gruppe på blink? Nei den vet æ ikke om...kansje æ skal søke etter den. E den lukket?

Jeg jobber på sykehjem med demente,fikk heldigvis fsat jobb i 2002 allerede. Vi fikk faktisk fast jobb begge to her i alta høsten 02.

E du fra tana, bodd der hele livet ,eller?

Jeg er fra Tana ja..

Har bodd litt rundt omkring ,Tr.heim,H.våg,Alta...

Morsomt å prøve nye steder.. :)

Men kjæresten min er Tana patriot,så det ble til at vi bosatte oss her..

Har hatt fast jobb her siden 2004..

Men tenker å bynne på skole om et år eller to..så får vi se.. :)

Ja,det er en lukket bim gruppe på blink..finn den,så kan vi blinke litt oxo.. ;)

E dåkke `ekte` Alta folk,eller bare innflyttere?

Forresten,i dag du skulle til lege??

E ikke ekte alta-væringa..bare infløtta... ;-)

jass,skal til legen om en time...gruegleder meg...eller æ vet ikke riktig ka æ føler.. Æ tropper opp med åpent sinn, så tar æ sorgen eller gleden derifra. Klare ikke å grue eller glede mæ på forskudd liksom...

hmmm..eller æ e forberedt på det verste, for da e d kansje litt lettere.

(ble mye surr her....som du skjønner,sånn e d ihodet mitt åsså nu...) tihi..

jajja..æ må vekke han lillegutt,han sku ta sæ en formiddagsblund,men den blir kort nu,,mindre enn en time. Og da skal han være bra sur når han blir vekt.. men må jo d,har ikke barnepasser her. :-( Treffer heldivis kona til svigerbror min der,så passer ho ungan..

Vi tastes etterpå..

Annonse

Jeg var hos legen idag..men jeg forstår meg ikke på han. Jeg fikk jo blødning tirsdag for en uke siden,var hos legen onsdag. Der tok han gu og bl.prøve og grav.test såklart .Og den var positiv, såklart. Og nå idag var jeg hos han igjen,og hadde en vanlig sv.skaps kontroll. Og det jeg ikke skjønner ,er at hvorfor han ikke aller først kunne finne ut om jeg FORTSATT var gravid????????? Jeg vet ikke om jeg har mistet eller om jeg er gravid!!!??? fortvilende... Jeg spurte 3 ganger om tidlig ultralyd,men nei,han henviser meg til den vanlige ul`en bare. Og det er ca 10 uker frem til jeg skal ha vanlig ul. Jeg blir gal av å vente til da.

På lab`en ba jeg dem ta ny grav.test-og den var positiv. men ho sa jo også at den kan slå ut lenge etter en spontan abort..så jeg ble ikke klokere med det. :-( Og forrige gang tok dem hcg-nivå,men det skulle vi ikke ta idag. Jeg spurte til og med,skal jeg ta den blodprøven-nei ,sa han . Til slutt lå jeg på skiftestua i 20 minutt, for å ta blodtrykk etter hvile- men den gikk jo heller ikke ned..så kanskje jeg var så oppspilt. (124/80 var bt på,ikke at den var SÅÅ høy,men høyere enn det som er vanlig for meg..)

Så jeg er nok gravid inntil det motsatte er bevisst.. :-(

Hmm..ble jo ikke helt klok på det da..?!?

Går det bra med deg?

Hvordan tar mannen din dette?

Ja,ja..vi håper det beste da! :)

I dag har jeg vært på marked,å for første gang fikk jeg høre at `gu så stor du e` :)

Ble helt sjokka,for alle syns jeg er så liten,til at jeg skal ha i september.. :)

Syns ikke selv at jeg er så stor,heller..men det var tungt nåkk i denne varmen som var i dag.. :/

Håper rett&slett at denne sommeren ikke blir altfor varm.. :))

mannen min er ganske rolig og avventende ( e d ikke d d heter...)eller d e vi jo begge to.Vi prate litt om det,at vi må ha større bil HVIS d blir noe,vi burde bygge ut litt HVIS det blir en ny baby ny.. Det e hele tia hvis hvis...e litt lei av å tenke slik. Har lyst til å vite sikkert.!!!!!

Ja puh ,den her varmen va noe drit, og enda e ikke æ høygravid engang. Men æ e sånn,at æ e ikke noe glad i varmen uansett..får som oftest hodepine pga varmen og sterk lys..

Nei æ skal ringe litt rundt på mandag og høre..skal til hfest på tirsdag.mulig jeg ordner d slik at dem e nødd å ji meg ultralyd,for d går bare ikke ann d her. Syns d va rart av legen å ikke forsikre seg om jeg fortsatt er gravid, syns d e helt horribelt hvis æ nu behandles som gravid hos legen med alt d føre me sæ, også har æ kansje mistet!! ååååååå...

Jo,du burde jo kreve at du får vite helt sikkert..blir jo helt feil å skulle vente helt til ordinær ul..sku jo ikkke være noe problem å få tidligere ul,sku man tro?!

Noen leger er helt dust altså.. :(

Hmm..utrolig mye som må ordnes når et nytt familie medlem er på vei.. :)

Hvis det går bra med dere,så har dere vell mye av utstyret klart etter de andre barna?

Jada klær og utstyr har æ heldivis alt av, så det e nu bra

Æ skal til h-fest i mårn,ringet til gyn.pol og forklarte situasjonen min der. JM i alta hadde det ganske travelt når æ prata med ho..ho sa faktisk at hun må legge på fordi hun må ta en annen tlf. DA følte æ mej oversett til de grader. Syns ikke noen tar meg alvorlig. Noen ganger lurer æ på om æ bæser,men herregud,æ har da krav på tilfredstillende hjelp æ åsså.

E spent på ka vi kan finne ut i mårn. d ho tilbød i tlf var å ta grav.test. Men æ sa d trengs ikke,for d e tatt sist på torsdag. Og siden den kan slå ut lenge etter en evt. SA, så stoler ikke æ på d.Kan ikke gå å teste meg flere ganger i uka (d koster jo litt d å). Det sa jo alta jm til meg " d sikreste er å teste etter en uke,eller me en uke i mellom.." Æ blir ør i hodet....

Annonse

Nu skjønne æ jo at æ har hatt riktig følelese hele tia.... :-( Æ har desverre mista,tok en test i dag.......

Nu skal æ ut å gå mæ en så lang tur som æ ikke har gått på evigheter.. Æ e så jævla forbanna på legen som kunne finne på å "gå utifra at jeg er gravid" , og ha vanlig sv.skapskontroll på meg. Han fylte ut helsekort til meg og tok alle bl.prøvene, til ingen nytte (joda,har lave jernlagre, må ta jern tilskudd- d fant dem ut)

Fikk tak i en jm i alta på fredag, som forsto meg og min uholdbare situasjon-og som skulle hjelpe meg så godt hun kunne,på mandag. Men æ va å kjøpte meg test igår, fordi hun sa at har jeg mistet så vil den ikke lenger slå ut positivt nu så lenge etter.

Du får ha lykke til videre du.. Æ titter nok innom her av og til..

(har endret nick..)

d går nok greit..litt vamskelig å tru at d e helt sant. Men må jo tru på testen...vet ikke ka som skjer next. Må kansje ta en tlf til legen eller ho snille jordmora æ snakka me på fredag...hadde jo avtalt å stikke inom ho imårn ettermiddag.

Håper æslipper utskraping,,herregud d høres helt forferdelig ut.. :-(

Vi tastes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...