Gå til innhold

Begynner på enda en ny tråd jeg!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia jenter;)

Ny tråd ser jeg..................................... Både her og der;) hihihihihi

Har i dag gjort 2 ting:

1: vært på sv.kontroll nr 2: gikk greit. bortsett fra at jeg tror legen mener det er heeeeeeeeeeeeeelt normalt med bl og at det ikke er noe å "stresse med" (les ikke sm for....) men hun sa at jeg bare skulle ringe hvis jeg trengte forlengelse (tilslutt).

Også fant hun hjertelyden tilslutt, men først etter å ha klemtutavseg at "det er ikke vanlig å høre noe før uke 18-20.........................HAAAAAAAALOOOOOOOOOO????????????????? (er 15+5 i dag)

(jeg sa ingenting om at jeg faktisk hadde hørt den for 3 uker siden, for da hadde hun sikkert sagt at hun ikke ville sjekke denne gangen alikevel og jeg måtte høre den!)

2: var på trygdekontoret eller "hva-det-nå-heter-nå-for-tia" og MASTE etter svar (for 3dje gang) på om jeg har krav på fødselspenger.....................

Det har jeg ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ikke sykepenger engan............

Fiiiiiiiiiiiiine landet vi bor i!

Det betyr at jeg faktisk ikke kan sykemeldes 100%, for da før jeg ikke en føkk fra staten eller komunen eller aetat............ Så hurra for velferdsnorge! (hadde jeg derimot vært arbeidsledig hadde jeg fått både føds. og syke -penger)

Grein hele veien hjem (ikke første gangen denne uka, men dumt om det skal bli en vane da), har roa meg litt nå........men hva faan skal jeg gjøre fremover jeg da????? Ikke klarer jeg jobbe og ikke kan jeg være syk heller....... Noen som har jobb til ei med BL og hormonhelvete på gang???? tror ikke det altså;)

God jul;)

Annonse

Så bra at du fikk høre hjertelyden da 1D!!! Jeg fikk høre den første gangen hos jordmor i uke 14 og det var helt fantastisk (guri hvor lenge siden det var da...).

Det var da fælt så trøblete du hadde hatt det idag da? Er du kanskje selvstendig? Da får man jo ikke en dritt... Var selv i kontakt med trygdekontoret (det heter vel det enda, men skulle få et nytt navn leste jeg i avisa.. ikke husker jeg hva), da jeg ikke hadde fått sykepenger for juni (kontrakta mi gikk ut 31 mai og jeg ble 100% sm uka før og helt til perm). Fikk beskjed om at de hadde gjort feil gitt (haha.. det var noe nytt), de hadde sendt sykepengene mine til min gamle arbeidsgiver....... Men nå skulle det ordne seg :)

Sender deg en stoooor klem jeg 1d!!!!!!!!

*KLEEEEEEEEEM*

ååååååååååååååååååååå, så snill du er, Den var god!

Jeg er ikke selvstendig, men har fått individstønad fra aetat og de betaler man ikke skatt av og da er man føkt......

Men vi får selge huset å flytte hjem til svigersen.............................

NOT!!!!!!!

(alt ordner seg tilslutt for snille jenter, men det er slitsom frem til ting ordner seg..........)

Tydligvis her vi fortsatte...

I går hadde M og jeg 10årsdag. Sykt å tenke på at det har gått så mange år. Han lagde middag til meg (til jeg kom hjem). Biff og masse eksotiske greier. Var dritdigg. Tenkte egentlig at vi skulle ut å spise, men digg å kunne slappe av litt hjemme. Så skulle vi slappe ev litt etter middagen og kanskje kose litt og sånn, noe som endte med at vi begge sov i en time. Hadde ikke vært slik for 10 år siden (les; kaniner) Etterpå fikk jeg servert slik jordbæris (var vel av den typen som vi hadde da dere var her). Så tura vi inn til LS og så på biler og snakket med kjentfolk. Kjempekoselig. Har nå gjort det hver 4 juli de siste 10 årene så hører liksom litt med. Så var vi på kino og etter det satt vi på en benk i LS, tittet på siste rest av livet og bare kosa oss. Skikkelig sydennatt, var digg å sitte ute.

(så dagen ble bedre enn antatt svanine:) )

Jo også fikk jeg belte da. Jaja veldig kos at han har lagt merke til at jeg har ønska meg sånn, men kjipern med en gave man ikke får brukt på lenge. Belte-til ei gravid!!

M fant en hard kul inni låret mitt. Ak. der det er som vondest. Får komme meg til legen. JM sa jeg skulle stikke dit en tur, men når skal man få gjort det da?? Ikke så greit å bare stikke når man er vikar,

Kjipern med alt surr 1D. Let litt til. Skal se det finnes et smutthull:) Er du fast ansatt? Har du jobbet i 6 av de 10 siste mnd?dersom ..hmm..nei for du kunne jo meldt deg arb.ledig nå. Og da mååå du jo ikke takke ja til jobb med det første (tro meg aetat ringer deg ikke ned med jobber) og da får du jo både fødselspenger + evt sykepenger. Men du får sikkert en del mindre enn det du får nå, så det blir jo et regnestykke. + at du nå snart ikke har 6 mnd igjen å ta av.

Kjenner til det problemet ja Molle :) (med kjøkkenet altså.. samme er det med oppvask som settes på benken og oppvaskmaskina den er tom..)

Nå begynner det endelig å bli sånn levelig tempratur ute og inne.. Sitter fortsatt helt stille og svetter, men med is og vannmelon og vann har jeg nå overlevd denne dagen også :)

Hvor lenge skal du jobbe da Molle? var det ut uka eller var det neste uke også?

Hei hei

så utrolig frustrerende å ikke få noen ting da av fødselspenger el. og at det skal være så vanskelig å få svar.

Jeg tenkte på molait her da jeg så noen biler i LS i går på tv

Jeg sitter her og er varm jeg ikke mye jeg orker å gjøre gitt. Jeg er så laat, og nå som jeg er sm skal jeg liksom ikke være på jobb. men har vært det gitt

Hei Mo:

GRATULERER MED 10 ÅR!!!!!! (litt av en prestasjon...hihihihih)

Derfor får jeg ikke penger:

-Jeg er ikke fast annsatt = ingen penger

-Jeg er ikke vikar = ingen penger

-Jeg har mottatt "individstønad" siden januar = ingen penger

-Jeg har ikke pensjonsgivende inntekt = ingen penger

-Jeg har heller ikke 6 mnd igjen til jeg føder = ingen penger

-Jeg er/blir sykemeldt= ingen penger

-Jeg eier hus = ingen penger

-Han har inntekt= ingen penger

-Vi er gift= ingen penger

-Jeg har ikke mulighet til å finne jobb= ingen penger

-Jeg må søke på nytt etter dagpenger= (nesten) ingen penger siden vi allerede har levd på 61% av min inntekt før jeg sa opp jobben for 3 år siden........ og hvis jeg nå får 61% av inntekten min de siste 3 årene så sitter vi igjen med 2500 kr i mnd= ingen penger!!!!!!!!!!!

Det finnes sikekrt flere ting som gjør at jeg ikke har krav på penger fra noen.............................. Bare skikkelig forbanna på dette siden det lissom begynner å bli nok av ting som går oss i mot!!!!!!

Unnskyld føler at jeg bare syter for tia, men det er tungt når man ikke vet om man får beholde huset vi har kjempet for å beholde siden vi flyttet inn................Blhææææhhæhææææææ............

Det ordner seg vel til slutt;)

Annonse

Er np selv i en ikke topp situasjon da jeg var arb.ledig og prøver. Burde vel kanskje tenkt på dette før dere prøvde å få barn? (dagens klysete, men dog med sannhet i seg). Vi var mye frem og tilbake vi og, men visste at vi iaf fikk litt da jeg får a-penger.

Hvor lenge har du jobbet der da? Du vet at du er å se som fast ansatt etter en viss tid selv om du ikke er fast ansatt? Dersom du har mottatt lønn fra samme sted i *husker ikke hvor mange mnd* er du faktisk "fast". Regler for å beskytte misbruk. Men hvordan kan du ikke være fast eller vikar? Går du på kontrakt? Er en del regler selv om man har kontrakt.

Alternativet er da å trøkke seg igjennom jobbing i noen mnd til, Eller du kan jo drite i den jobben og jobbe via vikarbyrå og da kunne ta mer ok stillinger. Type resepsjon/sekretær eller noe. En jobb du ikke trenger å stå hele dagen ihvertfall.

Tiny, jeg skal jobbe ut til neste fredag. Regner med at jeg kan få tilbud om to uker til, men er veeeldig usikker. Jo det betyr jo en 3-4000,- mer i lomma, men...

1 er en drittjobb

2 er sommer og sol

3 er dritsliten og alt energien min går da opp på jobb

4 vi skulle nå på ferie og harallerede utsatt grunnet disse to ukene, og vet ikke hva jeg orker å gjøre i august. W gleder seg, så vi må få dratt og hva om jeg føder et par uker før da..

5 har en haug jeg skulle ha gjort hjemme, og realist som jeg er vil jeg helst ha gjort det før hottentott kommer.

konklusjon-jeg vet ikke:)

hmm, synes det er litt rart alikevel jeg. Du har nå uansett krav på engangstønad da. Ikke at det hjelper ved sm, men greit å få med seg det lille man kan.

Synes virkelig du burde lagt inn på nytt svanine. Ble ikke nysgjerrig nå. Korte trekk i stikkordsform om ikke annet.

Da er det dusj og natta på meg og, natta til dere som evt. fortsatt måtte være oppe:)

Heia Norge sier bare jeg....

En dusj før sengetid var digg det ja :) Måtte ty til det jeg også, var jo skikkelig seig på hele kroppen etter en lang og varm dag..

Hadde skikkelig aua når jeg la meg i går også... Men det ga seg fort da, var nok bare vonde kynnere..

Også tror jeg slimproppen min er på tur ut (hehe.. skikkelig detaljer nå :) ), hadde nemlig slim på papiret etter å ha tissa nå på morran.. Tror jammen meg kroppen min driver å gjør seg klar?? Men det kan jo fortsatt ta noen uker før det skjer noe da...

16 dager igjen til termin!!!

Den slimproppen har vi vært innom før i dag:) (tom svanine fikk lese våre detaljer der..hehe)

Husker nå ikke hvem som vet hva men da drar vi en tur til svanine i morgen. Beregnet ankomst (heter det egentlig adkomst eller ankomst?) er kl. 18.00 +/-

Drar fra jobb 17.05. Tiny og jeg møtes 17.15 på babyshop. Ser på noe greier der og drar så til Oslo.

Har jeg alt rett så langt?

Hva med mat? Jeg orker ikke gå lenge etter jobb uten mat. Vi trenger ikke bestille eller slik, men da må jeg isåfall innom en bensinstasjon e.l. Mat må man ha:) Dersom vi skal spise tenkte jeg at svanine kunne bestille noe (ja de leverer på døra i Oslo fikk jeg vite etterpå Tiny..hehe) så var maten der ikke så lenge etter vi kom. For kjenner jeg oss rett skal det mye om og men og TID til før vi hadde klart å bestemme oss for noe som helst. Og det betyr meget sulten og hormonell gravid kveinne, noe dere ikke vil oppleve!

Så da ligger det ute, skal vi spise og hva?

Hvor er du a cat? Skal du bli med til svanine en tur i morgen? Vi drar uten halvdelene:) Ja og så på vei hjem fra jobb at jeg hadde ringt deg?? Jeg har jo slik flipptlf, så hvordan i heite har jeg klart det?? Du ligger jo ikke på sist ringte heller liksom. Og hadde ikke tlf oppe så altså HÆ?? Svarte du da? hehehe. Sender deg sms ang i morgen snart jeg, er jo ikke sikkert du kommer på her i dag.

9 dager til høygravid!!!

Hehe.. så svanine fikk med seg de detaljene ja :) Forresten så kom det mere av den nå.. (hehe, detaljer nok nå??) Også sendte jeg en mld til gubben om det, han trodde nesten jeg skulle føde han nå.. hihi..

Pizza eller kinamat er mine forslag :)

Også heter det beregnet ankomst!

ja trodde nå liksom det..men lurer litt på om man kan ssi adkomst og jeg ass..

mm, du som bor der svanine, hva synes du om mat? Du har vel sikkert prøvd noen av de i nærheten og vet hvor de har god mat. Er åpen for det meste jeg, men nei det blir ikke sushi har jeg sagt!!

Ikke sett noe mer til sånnsomkommerutderduvet etter det jeg sa før i dag. (guh så vag jeg var nå da) Men var så stor klump at jeg reagerte på det. Kunne liksom ikke ta vare på og ta med til jm å spørre heller synes jeg:) Æh, var sikkert ikke det, men rart da.

Varmt!!! Kanskje man skulle dusje..

En dusj er sterkt vurdert her også, men sitter nå så godt her på ræva da... Endelig vunnet krangelen med det trådløse nettverket også.. hehe.. ikke kødd med gravide kvinner nei!!

Hadde vært lurt å bestille på forhånd, sånn at de sultne (les Molle og Tiny) ikke blir til sinte hormonelle troll!!!

Ah. Hvor skal jeg begynne? Tror jeg begynner med i går.

For jeg skrev et rimelig langt innlegg som jeg klarte å slette før jeg sendte det. Hurra. Så jeg gidda ikke skrive på nytt og det ble derfor tysst fra meg.

Men kort oppsummert var det noe som dette.

- synd på stakkars 1D

- grattis med vellykka 10-årsjubileum til Molait

- sol og sommer er deilig

- ikke så dumt å heie på frankrike likevel

Også ble jeg kraftig irritert på en kollega som klarte å lire av seg en teit kommentar.

Han spurte når jeg egentlig har termin.

"I begynnelsen av november", svarte jeg etterfulgt av "hihi, selv om det ikke ser sånn ut". Hun jeg deler kontor med suplerer med "hun har jo også to i magen, da".

So far so good, men vet dere hva han sa videre "Åh, tvillinger! Er det første? Stakkars deg!".

Hallooo....!!

Her har jeg visst om at jeg hadde to i magen i knappe tre uker, og har gått fra sjokk til å begynne å glede meg til å få to små krabater. Hva med å gratulere?!

Han fortsetter videre å svartmale med "når den ene spiser, så bæsjer den andre. Du kommer ikke til å få gjort noe annet før sent på kveld. Seriøst, du aner ikke hvor mye jobb det blir."

Jeg ble skikkelig irritert. Ja, jeg er klar over at det blir mye (sikkert mer enn jeg aner), men jeg er nødt til å se positivt på det! Kan jo ikke gå rundt å grue meg heller! Det var jo ikke slik at vi planla å få tvillinger heller... men nå skal vi det, og jeg innstilt på at vi klarer det fint. Blæh.

Så over til i dag. Bare én is så langt, men den var veldig god. Har vært vitne til at Tiny og Molait har invitert seg selv til meg (hihi) og det er greit. Sambo har lovet å støvsuge så da slipper dere å bli angrepet av kaniner.

Passer fint med sekstida, og jeg kan nok bestille mat. Men hva? Jeg er ærlig talt ikke særlig erfaren med å bestille takeaway, det går mest i pizza og sushi - og jeg skjønner at sistnevnte ikke er skrekkelig populær. Kan høre litt på jobben om tips til noe mer spennende, ellers så er jo pizza et nært og kjært alternativ. Hvilken pizza da? Er greit om vi er enig på forhånd, spesielt siden Tiny er så kresen (haha, da fikk jeg sagt det også).

Har begynt å få litt vondt her og der (rygg, hofte). Håper det bare er en forbigående spøk.

Og Cat: Du er velkommen du også!

Uff, for en dum kollega du har da.. skulle gitt'n en omgang med juling :)

Jeg kresen?? nei, ikke så veldig vel?? hehe... Hvis vi går for pizza kan jeg bestille min egen jeg *furtelitt*..

Men skinke og ananas er favoritten min, så kan dere legge så mye gugge på en pizza som dere bare orker!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...