Gå til innhold

Noen som har prøvd modningsakupunktur?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har time for å prøve det i morgen, noen som har prøvd det med god erfaring? Hva mener de at det skal hjelpe for nøyaktig? Holder det en gang, eller må man tilbake flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på det tre ganger. To ganger i uka fra man går inn i uke 38, en gang i uka før det. Dyrt, men kanskje det hjelper. Det skal visstnok gjøre at man ikke går over tiden, det modner jo livmorhalsen og det KAN jo også gi en kortere åpningsfase...håper liksom på det jeg, da :)

Noen påstår også at det kan hjelpe mot søvnproblemer i graviditeten, men der har jeg tilgode å merke noe ennå dessverre...zzz...

Warning: Du blir veldig sigen og trøtt etter du har vært der, så dra hjem og hvil deg etterpå hvis mulig. Jeg måtte jobbe i fire timer etter jeg hadde vært der, og det var egentlig ganske kjipt. Men fra og med fredag er det permisjon! JIPPI :)

Lykke til med "modningen" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til modningsakupunktur, og syns dette fungerer veldig bra. Jeg går nå i uke 38, har vært der 3 ganger, altså en gang i uka. Nå er jeg moden og hodet er festet. Dette skjedde aldri i mitt forrige svangerskap, og jeg fikk beskjed om at dette var gode tegn. Så vi får bare håpe at den lille kommer om ikke alt for lenge:) Verdt pengene sine, betaler 300 pr gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut siden snuppa ikke har festa seg enda, kanskje det hjelper på ting. Har gått med åpning over to uker nå, så håper dette hjelper på litt. Betaler også 300kr, synes det er verdt det hvis det hjelper:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært til modningsakupunktur 5 ganger til sammen, fra uke 37, og i dag er jeg uke 40-6. Altså finnes det ingen garanti for at fødselen setter igang før eller etter termin selv om man går til akupunktur. Men jeg merker at det skjer ting med kroppen etter hver akupunktur (mer kynnere etc), og jeg håper at akupunkturen har sin virkning når fødselen skal settes igang på mandag - i form av kortere fødselsforløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var til jordmora sist fikk jeg tilbud om jeg ville ha det, sa ja å skal dit i neste uke... hmm, koster det penger? det sa hu ingenting om, tenkte det skulle være gratis... hvor setter dem disse nålene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var der i går, da hadde ikke hodet festet seg enda. Fikk akupunktur i litt over en time, i dag på kontroll hadde hodet festet seg, så velger å tro at det hjelper:-)

Koster 300kr per gang der jeg tar, men vet det varierer fra 200-500kr. Hun satte 12 nåler i alt, to i hver hånd, en under hvert kne, to på siden av hver legg og en i hver lilletå. Kjente det kom strøm oppover beina og hendene med en gang hun satte de og rørte i de. Skal tilbake mandag hvis ingenting skjer i helga:-)

Tror det er verdt å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 2 ganger til modningsakupunktur i uke 38. fødte min lille prinsesse da jeg var 39+5. Jeg har tro på at det var akupunkturen som redda meg fra overtid.... da jm sjekka modning før hun satte nålene den andre gangen, så var livmorhalsen laaang og det så dårlig ut...

I tillegg var ikke hodet festa, og lå langt oppe.

Men 4 dager før termin så jenta mi dagens lys. Fødselen gikk også veldig greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til modningsakupunktur 1 gang i uka siden første dag i uke 35. Nå sitter jeg her i uke 40+4 uten tegn til å skulle føde ennå... Jeg har hatt mye modningsrier og mensmurringer. Hodet til babyen ligger også svært langt nede. Livmorhalsen er myk og har 2 cm åpning. Likevel ser det ut til at ting tar tid. Men det kan jo hende at det ikke ville ha vært noen form for modning uten akupunkturen. Det vet man jo aldri. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...