Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 NÅ er det lenge siden nå - og nå fikk jeg plutselig en sånn tanke over meg at jeg måtte opp å skrive til deg! Håper alt står bra til med dere alle 4, og at lille Vegard er litt vill og gal inni din mage slik som Emma er i min. Tror nå hun ligger i skråleie med hodet opp under høyre ribbeina og beina sparker noe sinnsykt på venstre hoftebein - jeg er sår i hofta av det =( Men det er jo egentlig bra =) Nå skal jeg til UL til mandag og er EKSTREMT spent på om hun kan få snudd seg før det - det hadde vært utrolig deilig!!! Tenker litt på setefødsel og sånn, og det er ikke ønskelig altså! Men jeg får vente litt til før jeg begynner å eventuelt grue meg for det. Ellers er alt bra med meg. Det går fint selv i denne tropevarmen (omtrent), og jeg har enda ikke fått nevneverdeig m ye vann i kroppen eller andre fæle plager utover halsbrannen og litt stiv rygg. Åssen er det med det? Vi har vært noen dager på stranda nå og Elias storkoser seg SÅÅÅÅ! Jeg også - har til og med bada flere ganger enn jeg kan telle allerede. Å jeg som ikke pleier å bade før sent i august - om jeg i det hele tatt kommer meg uti da! Det er nydelig i vannet her - sikkert bortimot 20 grader - Nydelig! Elias er som en fisk i vannet - spesielt når jeg er med han helt uti, ikke bare sitter og ser på. Han herjer og spruter og ler og tøyser - det er skikkelig kvalitetstid for meg!!! I går var vi til øyelege med ham, for han har plutselig begynt å sjele så med venstre øye. Det kom så fort, spesielt når han så på TV, men etter hvert ellers også. Han prøvde å undersøke øynene hans litt i de her maskinene, men det var jo ikke så lett siden han er så liten. Men i alle fall så har vi begynt med lapp på det "friske" øye nå da - 2 timer hver dag frem til 19. september - da skal vi p¨ny kontroll igjen å se om han får målt øynene hans da. Litt søtt med sjeling, men det er jo ikke noe gøy når han blir eldre. Men han følte seg bare stolt og fin når han hadde lapp på øye. Han så på barneTV, løp rundt i stua og lekte som bare det. Det var litt deilig at ikke det ble en kamp uten like!!! Håper å høre fra deg også så snart du har tid å innom her - har savnet kontakten vår =) Ha en fin ettermiddag!!! Masse gode klemmer fra,
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #2 Skrevet 6. juli 2006 Dytter bare litt jeg =)
Gjest Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Hei kjære vennen min!!! Det var gøy å komme inn å finne dette innlegget her:) Det er altfor lenge siden, og jeg har savnet deg også. Jeg tenker stadig på deg, men har regnet med at alt er fint og at dere bare er opptatt i det fine været:) Her er alt strålende, på mange måter:) Været er helt utrolig! Nå når klokken er 8 snart, er det 24,8 grader ute! Jeg syns det er deilig nå, men midt på dagen når det er over 30 grader, blir det for mye. Da merker jeg virkelig at jeg er gravid. Jeg går rundt med rødt ansikt konstant. Jeg er sååå varm! Vi har også fått badet en del allerede. Vi bor ved et vann, og der er temperaturen herlig. Lisa sitter i vannkanten med spann og spade og graver i sanden. Hun syns det er deilig, men er ikke helt fornøyd når jeg tar henne med uti. Da klamrer hun seg fast:) Jeg må endten være i nærheten av et vann eller inne nå når det er så varmt jeg! Håper nesten at sommeren blir regnfull dette året. Graviditeten er nesten smertefri bortsett fra varmen. Jeg kjenner det fremdeles i ryggen når jeg vasker huset for eksempel, men bortsett fra det og halsbrannen, er det bare når jeg bøyer meg at jeg føler meg gravid. Jeg var hos legen idag og han sa at jeg virket uvanlig frisk i formen til å være så langt på vei, og det er akkurat sånn jeg føler meg. Håper det varer! Jeg forstår godt at du blir litt stresset med tanke på setefødsel. Vegard lå også i sete da jeg var til ul 27 uker på vei, men idag lå han med hodet ned. Jeg ble så letta! Håper han holder seg den veien. Jeg regner med at han gjør det, men det er ennå ikke helt sikkert. Hjertelyden var helt fin, målene var som med Lisa. Jeg ligger helt på toppen av det grønne på skjemaet. Gutten min er aktiv og god. Jeg kjenner ham hele dagen. Han er ikke så spinnvill som Lisa var, men jeg er ikke i tvil om at det er en aktiv krabat denne gangen også. Jeg gleder meg sånn til å møte ham. Jeg kjenner at jeg blir bare mer og mer glad i ham for hver dag! SÅ bra at Elias likte lappen. Da slipper du å tvinge ham. Får håpe øyet har bedret seg til neste kontroll, men det er jo veldig vanlig at barn må ha lapp på øyet i en periode. Geir trivs veldig godt i det nye jobben, men vi ser hverandre mye mindre nå. Hvis han er hjemme halv5, er det vedlig tidlig. Idag kommer han visst hjem mellom 9 og 11 en gang! Det har aldri vært så seint før. Håper han kommer snart, for jeg savner ham! Vi har bryllupsdag på søndag. Jeg gleder meg. Vi skal ut og spise på fin restaurant på lørdagen. Må jo feire at vi har vært gifte i et år:) Og vi er mer forelsket enn noen gang. Det er så deilig. Jeg var og tok lyse striper i håret, og da ble han veldig fornøyd. Jeg var veldig lys da vi ble sammen, så han liker meg visst best sånn:) Nei der tror jeg at han kom. Når man snakker om solen. Det var gøy, for da stuper han ikke bare rett i seng! Vi snakkes forhåpentligvis snart igjen. det må ikke bli like lenge til neste gang. Bra at alt står fint til hjemme hos dere også! Klemmer fra Elin
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2006 Heisann vennen min! Godt å høre at du er i så god form =) Da er det liksom ikke no å klage på - og det er jo så deilig! Er mange av dem som begynner å bli lei allerede og det er jo litt tidlig når man har 7-8 uker igjen til termin! I dag er det litt overskya her - det var det i går også. Litt deilig egentlig, for det e rfortsatt varmt - over 20 grader allerede, og klokka er bare 08.00 på mårran. Herlig! Elias sitter nede og spiser frokost og ser på NEMO - det gøyeste han vet! Han hadde siste barnehagedag i går, så nå har han 3 ukers sommerferie. Helge har siste dag før 3 ukers ferie i dag - det skal bli godt å ha ham hjemme en stund nå. Syns det passet veldig fint at han tok ferie de ukene barnehagen har stengt - ellers hadde det nok blitt litt mye for meg å skulle hatt Elias hjemme alene hver eneste dag. Så nå blir det turer på stranda og byen alt etter været, også skal vi en tur til dyreparken. Det har jeg lovet Elias =) Han gleder seg så til å se tigeren med de skarpe tennene =) Jeg skal snart skrive deg en mail også - har noen skrytebilder av Elias du må se =) Ellers må jeg nå ned ti ham - han maser fælt om at han er ferdig å spise og vil ut av stolen! Men vi snakkes snart igjen vi - koselig å ha litt kontakt igjen =) Klemmer fra Therese =)
Gjest Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Hei igjen vennen. Her er det også overskyet og litt mer behagelig temperatur. Deilig. Kanskje jeg orker være ute med Lisa litt lenger enn en time om gangen idag da:) Har tenkt med ut på litt babyshopping idag. Jeg mangler madrass, litt filler, softbag, ny babysitter og ammepute. Tror jeg venter med ammeputen til Vegard er en mnd eller noe og jeg ser at ammingen går greit. Mariann har måttet slutte å amme Georg, for hun fikk kraftig brystbetennelse på bagge brystene og brukte alle energi på å få ut noen dråper morsmelk. Det er ikke en selvfølge at ammingen skal fungere fint selv om man har ammet før tydeligvis. Derfor venter jeg med puten... Lisa sitter og ser Løvenes Konge hun:) Gled dere til å gå i dyreparken! Vi var der på lørdag og det var utrolig gøy! Lisa elsket alle dyrene, men det var like spennende med "jeit"(geit) og "gis"(gris) som "tidar"(tiger). Vi rakk ikke over hele parken, så vi skal tilbake neste år:) Vi så ikke alle dyrene en gang, men var ikke innom kardemommeby eller sabeltanns verden i det hele tatt. Lisa er så liten at det ikke interesserer henne ennå. Det blir nok annerledes neste år. Nei, jeg må bimme litt før jeg pakker oss ut i bilen. Håper på å være på kvadrat når de åpner kl10. Ha en fin dag Therese. Jeg syns også at det var koselig å ta opp igjen kontakten! Det er gøy å ha en egen venn her inne! Snakkes
Gjest Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Da var vi tilbake fra shopping. Det gikk fort, for Lisa måtte hjem i seng! Jeg kjøpte carena softbag, en bamse som spiller søt musikk, et deilig fleeceteppe og fire smokker. Jeg fikk ikke kjøpt madrass, må få hjem vugga og tatt mål av den først. Det gikk å fort at jeg glemte et par ting. Hadde tenkt å kjøpe flere filler og noen truser til Lisa. Ja ja, må nok ta meg en tur til om ikke så lenge. Kjenner at jeg snart vil ha alt i stand. Må snart finne energi til å rydde alt rotet ut av garderobeskapet som står på Lisa sitt rom. Jeg skal flytte alle klærne hennes over dit, for lillebror sine klær skal ligge i kommoden på badet:) Nå sover prinsessa mi. Derfor må jeg se om jeg får gjort noe i mens. Snakkes vennen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå