Gå til innhold

April: Andre med bebier som ikke sover ?


Sassy.

Anbefalte innlegg

Vesla sover 10 timer ca om natta(avbrutt av pupp innimellom),ellers sover hun så si ikke noe gjennom dagen. Og krever å bli bært heeeeele dagen,og bare gråter og gråter.

 

Nå begynner jeg å bli skikkelig frustrert,og det går utover alle,sønnen min på 6 år,sambo,ja alle....

 

Jeg gråter hver dag,og vet ikke hva jeg skal gjøre. Sambo jobber jo hver dag(6 dager i uka),og nå i sommer blir det 12 timers dager 6 dager i uka,ergo : jeg blir alene med alt....

 

Og jeg som trodde bebieser sov nesten hele døgnet,gjett om jeg tok feil ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har en jente som liker å bli bært rundt. Er også litt plaget med luft i magen, så hun liker å henge over skulderen. Vi har gått til anskaffelse av en bæresele (på magen). da kan hun henge der litt og se på meg gjøre div ting. Kanskje det kan hjelpe for deg også.

 

Kanskje du har noen familiemedlemmer i nærheten som kan avlaste deg noen timer innimellom, høres ut som du kan trenge det:o)

 

Er det pga varmen hun ikke sover, eller har hun vært sånn hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bebisen min har blitt omtrent sånn nå! Hun vil kun bli båret om dagen, og sover lite.... Jeg tror det har noe med varmen å gjøre jeg.. Var noen dager med regn for to uker siden, da var hun mye blidere og sov mer......

 

Ikke lett for disse små i varmen!

 

Ellers kan det jo være at hun har vondt i magen? Hva med å kjøpe en baby bjørn å bære henne i? Så får du mulighet til å gjøre litt annet og.....

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har egentlig vært mye slik helt siden hun var 3 uker gammel. Har bæresele til henne,og den stortrives hun i,men er jo begrenset hvor lenge hun kan være i den også... :-)

 

Men i dag har jeg faktisk gått til anskaffelse av trillepike,ei søt jente på 15 år som vi kjenner litt fra før,har god erfaring med bebier. Så hun skal få trille vesla 1-2 ganger i uka ett par timer om gangen :-D Hadde egentlig tenkt å vente til hun var hvertfall 6 måneder(hadde allerede "reservert" hun trillepiken fra før til senere),men når behovet melder seg og alternativet er der så.....

 

Og jeg skal nyte det(selv om det føles litt bittersøtt,vil jo helst "klare" å ha vesla selv hele tiden,men skal bli godt å få gjort litt her hjemme,og slappet litt av innimellom).

 

Så får jeg samlet litt energi og overskudd til de aller verste dagene der hun hylgråter fra morgen til kveld(ofte etterfulgt av ei svææææær bæsjebleie fra nakken og ned til knærne....) :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

høres ut som noe plager henne hvis hun har slike bleier...

 

Sønnen vår sover også ca 10 timer om natta, forrige natta 9 timer i strekk uten mat :-) Han sover utrolig lite om dagen, har en dupp på 20 min på formiddag. så 1 time i vogna på dagen, og kanskje to dupper til på 20 minutter på nettermiddag/ kveld. Men det varierer veldig - men han er jo superblid og snill når han er våken. Kan ligge 1 og 1 1/2 time under babygymmen på gulvet og "prate" og slå på tingene som henger på den.

 

Får du roet henne ved å stimulere henne med språk og bevegelser? Massere magen? Presse bena opp på magen, strekke de ut og presse de opp igjen? Har du prøvd Minifom som du kjøper reseptfritt på apoteket og gir før hvert måltid? Det hjelper mot luftsmerter, og bør gis hver dag en periode for å teste?

 

Sover hun ikke i vogna om du triller henne selv? Det er rekreasjon for sjelen det å gå seg en tur helt alene med vogna? Hvis du går en liten tur og setter deg på kafe med avis og en god kopp kaffe?

 

Lykke til med trillepiken iallefall, nyt det og ikke ha dårlig samvittighet når de er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig glad i selskap,og krever det hele sin våkne tid (hylskriker med en gang hun blir lagt ned),og hun er da ofte smørblid når jeg går å bysser henne frem og tilbake over gulvet hjemme. Hun liker ikke å ligge alene å leke,kanskje litt innimellom,men sjelden mer en 5-10 minutt.

 

Hun fiser masse,så det er tydelig at hun har luft i magen da. Har ikke prøvd miniform,men kanskje på tide å gjøre det :-)

 

Hun sover i vogna om hun er trøtt,hvis ikke gråter hun der også,men da hjelper det at jeg tar dyna litt tilsides at hun får se litt (ja,hun er kjempenysgjerrig :-D)

 

Desverre bor jeg på en liten plass uten kafe,jeg elsker å gå på kafe og kose meg,men flytta til sambos hjemplass som ikke har mer enn en dagligvarebutikk.... (buss går det heller ikke på dagen). Sambo bruker bilen på jobb,så da har jeg ikke mulighet til å kjøre noen plasser heller (hun roer seg i bilen også). Men skal komme kjøpesenter her til våren,så da blir jeg reddet :-D

 

Og trillepika er ei super jente,har passa på snuppa mi 2 ganger nå,og det er helt nydelig. Da passer hun henne i 2 timer(2 ganger i uka),og da bruker jeg 1 time på husarbeid(har ikke sett på pent og rent ut her på lenge :-D),og 1 time på å gjøre noe for meg(hvile,Dib....spise ikke minst,lese....).

 

Det er tungt med disse små noen dager,det er nok likt for alle. Da er det godt og ha slike sider som dette og søke litt trøst og råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Mi tulle var sånn til hun var ca 2mnd, da dro jeg henne med til manuell terapi da ble hun mye bedre. Hun sov dårlig på natten også da, men vi trengte bare en behandling og det var som å få en ny baby etterpå.

Nå kan hun ligge under baby gym og i vippestol uten en eneste lyd( prater masse med seg selv da..)

Kan absolutt anbefales..

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg bestilte time selv, det er ikke nødvendig å gå via lege.

Har også hørt om de som har forsøkt fotsoneterapi, og de sier at det også skal hjelpe.

Lykke til, det er ikke hyggelig med en bebi som skriker og ikke vil sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...