Gjest Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Jeg lurer på en ting; har kjøpt sprinkelseng til babyen, men tenkte å la henne sove i kombibagen (har kjøpt Simo Kombivog) helt i starten. Er nemlig ikke plass til kombisengen på vårt soverom. Høres dette ut som en god ide? Jeg bør vel evnt. da kjøpe en madrass og legge i bagen? Har hørt at baby liker å sove trangt, etter flere trange mnd. i livmoren.
GRAM Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 har ei simo kombivogn og jeg brukte kun den i mange mnd til seng både på dagen å natta.den er lunere og tettere enn en stor seng.den er jo vant med å ligge litt tett.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Jeg la ikke i noen ekstra madrass...
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 Har hørt om andre som har gjort det. Selv har vi ommøbelert soverommet vårt for å få plass til sprinkelsengen. Foretrekker den. Eller det vil si, jeg foretrekker å ha babyen opp av gulvet. Men ingenting i veien for å ha den lille i kombibagen de første ukene/månedene.
mammmamia ** Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 Det eneste du risikerer er at ungen nekter å roe seg i senga si da... Kjente en gutt på 1,5 år som hver kveld måtte legges i vogna for å sovne og så måtte foreldrene løfte han over i senga si... Og hver gang han våknet om natta så måtte de ha han over i vogna for å få han til å sovne... Så ville ikke latt babyen ligge alt for lenge i vognbagen, hvertfall tatt noen netter i sprinkelsenga innimellom!
GRAM Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 kan ikke si jeg hadde problem med å få de til å roe seg i sengen.det er jo bare å prøve seg fram.setter baggen i senga så kommer den opp fra golvet.....:-)syns ikke noe om å legge en nyfødt baby i ei stor seng når den er vant med å ligge trangt og lunt.men det er jo opp til hver enkelt om hvordan de gjør det.veninna mi la trillingene i ei stor seng på eget rom når de kom fra sykehuset og det syns jeg ikke noe om.
cj1982 Skrevet 5. juli 2006 #9 Skrevet 5. juli 2006 Jeg bor i England, og her er det ikke vanlig å legge barnet i sprinkelseng før ca. 3-4 mnd. Før det bruker de fleste en "moses basket", som ser ut som en kombibag men er vanligvis laget av kurvmateriale, med stoff på insiden og madrass i bunnen. Har nettopp kjøpt en til min lille, det er kjempepraktisk fordi den får plass på soverommet vårt ved siden av sengen, og man slipper evt. problemer med å bruke samme bag/vogn både dag og natt. Syntes litt synd på babyer som må gå fra trangt opphold i livmoren til stor og åpen sprinkelseng, så føler dette nok blir litt bedre! Har fått tips om å sette kurven i sprinkelsengen et par uker før man skal skifte seng, da blir overgangen litt lettere for baby.
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #10 Skrevet 5. juli 2006 Vi har ikke plass til sprinkelseng på soverommet, så den er plassert på det kommende barnerommet.Tenkte knøttet skulle ta noen formiddagslurer i sengen på rommet sitt, for å bli vant til å ligge i sengen også. Synes det høres lurt ut å bruke kombibagen til å sove i i starten, har hørt om flere som har valgt en sånn løsning. Vi har kjøpt duovogn, så jeg synes det blir litt krøkkete å bruke bagen på soverommet da. Jeg planlegger å kjøpe leandervugge til å ha på soverommet, synes den er så lekker! Shopshop!! Jeg er ikke spesielt rik, men i disse dager shopper jeg til øyet blir stort og vått.. og bankkortet smelter snart.. har iallfall gått varmt!
m-mamma Skrevet 5. juli 2006 #11 Skrevet 5. juli 2006 Gutten vår på 11 uker har sovet godt i bagen sin på dagen. Han har riktignok sovet i egen seng på natta. Det eneste du bør tenke på ¨nå som det er så varmt, er at det fort kan bli litt hett nede i den trange bagen. Men nå er jo lille Linus allerede blitt over 5,5 kg da, og fyller bagen litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå