Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting; har kjøpt sprinkelseng til babyen, men tenkte å la henne sove i kombibagen (har kjøpt Simo Kombivog) helt i starten. Er nemlig ikke plass til kombisengen på vårt soverom. Høres dette ut som en god ide? Jeg bør vel evnt. da kjøpe en madrass og legge i bagen?

Har hørt at baby liker å sove trangt, etter flere trange mnd. i livmoren.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5556144-baby-sove-i-kombibag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke noe om det, men jeg har bestilt den indiske babyvuggen(som man får kjøpt inne på utstyr siden her), denne er anbefalt av jordmødre og er ypperlig for oss med plassmangel, denne skal henges i taket. Denne legger seg rundt babyen, så den får den samme trygghetsfølelsen som den hadde i livmoren, og om babyen våkner utenom spisetider på natten, gir man den et lite puff, så sovner babyen igjen....forhåpentligvis:)

Hvor lenge er det snakk om? De sover jo mye i bagen om dagen uansett så jeg ser ikke helt at det er noe problem... vi brukte kombibagen som seng i starten når vi var på reise til mine foreldre, noe som gjerne skjedde annehver helg eller noe. De aller første 2 ukene lå hun mellom oss i stor-senga. Så var det over i sprinkelseng - vi hadde heldigvis plass på rommet vårt :)

Babyen liker å sove trangt ja. Vi hadde vår baby i vugge de første månedene for sprinkelsenga var altfor stor. Kjenner andre som har brukt bagen i starten. Hadde den da i dobbeltsenga og flyttet den etterhvert over i sprinkelsenga før de gikk over til sprinkelseng der de hadde lagd et slags "rede" (rullet sammen tepper under lakenet for å lage det trangere).

Er det ikke madrass i bagen?

Legg et brettet ullpledd som madrass oppi bagen, det er bedre med ull enn med det meste annet! Laken oppå selvsagt, pluss gulpeklut under hodet (evt over en flat liten pute)

Vi kjøpte fasongsydd madrass til vogga, denne kunne vi også ha i vogna. Denne er i ull og vi kjøpte den hos ullkorga. se nettbutikken deres, det koster ikke allverdens.

Annonse

Vårt første barn sov i bagen til Simo kombivognen den første tiden. Han lå på den madrassen som følger med vognen og dyne oppå seg...that's it!

Min erfaring tilsier at man ikke skal tenke så alt for mye eller gjøre så alt for mye ut av ting til de små barna våre. Det som er enkelt er som regel mer en godt nok for dem. Men som mødre vil vi jo naturligvis det beste for barna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...