Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Vitaminer for gravide, eller multivitaminer? Går det ikke bra med begge? Jeg har tatt 2 forskjellige sorter graviditetsvitaminer, men ble så dårlig av dem..
Nicita73 Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Man skal være forsiktig med vitaminer under svangerskapet, da man ikke vet hvor overskuddet går hen, om man har et normalt, sunt kosthold skal det holde meg tilskudd av Omega 3. Om ikke blodprøver hos legen har vist at du mangler noe annet. Jeg tar nå også B6 Vitamin og Kalk, da jeg begynte å få prikking og kramper i bena om natten, dette har hjulpet:)
2nj♥ Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Jeg tok vitaminer for gravide med folsyre de første 12 ukene, nå tar jeg omega 3 og jern(har lavt jernlager) bare. :-)
snøbaby Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Hei, Jern (etter beskjed fra legen), omgega-3 (anbefalt fra jordmor) og folsyre (spesielt viktig de 3 første mnd da barnet utvikler seg for å forebygge ryggmargsbrokk)...spiser folsyre enda (snart 1/2 veis i svangerskapet) da jeg spiser til glasset er tomt (jordmor anbefalte det i forige svangerskap...er jo b-vitamin).
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #5 Skrevet 5. juli 2006 Jeg spiser kun Omega3. Jordmor mente det var unødvendig å ta noe annet, da jeg får det jeg trenger gjennom maten..
Chiquita Bananas Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 bra å lese at det er ikke bare meg som kun tar trantabletter...ble anbefalt det av legen som selv var gravid.... Vi må bare være flinkere å spise masse grønnsaker og variert så får vi oss nok vitaminer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå