Gå til innhold

Hvordan klarer dere å vente?

Anbefalte innlegg

Blir gal av å vente på ikm. Hadde el på fredagen og er nå snart halveis i ventinga på en gravidtest. Blir helt gal snart.Tenker ikke på noe annet. Går å kjenner om jeg føler noe hele tiden. Blir litt skrullette av dette altså:o) Har ikm når jeg går ut i ferie så tenkte å ikke teste før lørdagen da, så slipper jeg å gå på jobb etterpå med et stort smil om munnenne eller et diger sukk. Hater å ikke vite.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5555997-hvordan-klarer-dere-%C3%A5-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går da på et vis, men jeg har blitt veldig opphengt i dette og tenker på det hele tida. I natt drømte jeg til og med at jeg chattet her på BIM... Det er så lite å gjøre på jobben nå for tida at jeg blir sittende mye her inne, så da blir jeg veldig opphengt. Men prøv å tenke på noe annet, forkuser på ditt nåværende liv som ikke-gravid og gjør de samme tingene du før har gjort. Prøv å tenke at du ikke er gravid og at mensen kommer, det prøver ihvertfall jeg. Men vanskelig er det ja.. Har IKM imorra jeg, men regner med at jeg går over i en ny pp, har det på følelsen... Lykke til videre med ventinga da:)

Ja det er ikke noe moro å gå å håpe... vente... og tenke...

Det er spennende akkurat i dagene før mens... for kanskje kanskje.... men akk så nedtur når det viser seg at "ikke denne gang heller"...

Jeg lurer på om andre tenker på "kanskje gravid" stort sett hele tiden, eller bare når det reelt sett er håp at man kansje er det? Jeg føler meg paranoid.... nesten så man har et tankesett under mens + de første dagene etter, og et annet resten av perioden til neste gang...

Første gang tenkte jeg at "dette tar nok tid" og fikk sjokk da mens uteble, og det bare etter 1 norm. mens etter p-piller...

Annonse

Klarer ikke ventetiden jeg heller, men har jo ikke noe valg... så jeg bimmer masse i ventetiden for å få tiden til å gå. Holder meg også opptatt med temping og leser alt om charts og sånn. Ser masse TV og filmer, surfer på nettet, tilbringer kveldene med å chatte med andre bimmere på msn... og tiden går, sakte men sikkert...dog for sakte...

Nå er jeg bare i 4 pp, men så langt har ventinga gått over all forventning! Jeg er utålmodigheten selv til vanlig, men som prøver har jeg vært så innstilt på at det kom til å ta tid, dessuten har mensen kommet når jeg har forventet det. Denne pp har jeg begynt å tempe, så det blir spennende å se om tempen holder seg høyt når jeg runder 2 uker etter el :o)

For å få tida til å gå skal vi ha masse besøk, kose oss med sommeren og hverandre, og prøve å leve som normalt. Og så bimme litt, selvsagt... Du kan jo planlegge en hyggelig ting hver dag, f.eks lunsj med venninner, leie en film du har lyst å se, bake kake og invitere på besøk... Så har du noe mer å se frem til enn testingen som ennå føles leeeenge til du kan starte med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...