Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I juni gikk jeg med en følelse av å være gravid. Vi hadde hatt ubeskytta sex rundt eggløsning, og noen dager senere kom murringer i rygg og mage som varte i nesten to uker. Jeg har vært gravid før, og da hadde jeg det på samme måte, så jeg begynte å tro at jeg kanskje var blitt gravid. Jeg ble også unormalt emosjonell.

Men så fikk jeg blødninger. Først tenkte jeg at det nok bare var mensen, men blødningene var litt annerledes, og mest av alt; den har vart så lenge! Jeg har nå 11. dagen med blødninger, selv om det er veldig lite nå. Jeg pleier aldri å ha mensen mer enn 5-6 dager. Derfor lurer jeg litt på om det egentlig var en tidlige SA jeg hadde. Ikke det at det betyr så innmari mye, for vi prøver uansett igjen denne måneden og jeg er optimistisk. Men det hadde vært greit å vite... Er det noen her med erfaringer på tidlige spontanaborter som kan fortelle meg hvordan en SA skiller seg fra mensen? Hadde vært supert.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5555851-forskjellen-p%C3%A5-sa-og-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du blødd så lenge bør du gå til lege. En komplett SA er vanligvis "unnagjort på noen få dagers blødning. Kanskje du har hatt en MA,EXU eller noe.. Jeg hadde vanvittig vondt under min SA,før den graviditeten hadde jeg ALDR hatt menssmerter,så det var ingen tvil.. Du kan også kjenne rytmiske krempeaktige smerter i underlivet,samt være øm og støl et par uker etterpå. Ikke alle har smerter,det kommer vel an på hvor godt spiren sitter/hvordan den sitter/hvor lenge du har vært gravid..

Håper det går bar med deg og at dere lykkes snart med en ny spire:-)

Hei.

Har selv opplevd en SA. Jeg fikk den i uke 11, men det var definitivt noe annet enn mens-smerter... Fikk vite på sykehuset at det egentlig er en slags "fødsel" som skjer i kroppen. Det med rytmiske krampeaktige smerter som jeg aldri hadde opplevd før, var visstnok "veer"...

Så nå vet jeg hva veer er ihvertfall...

Etter utskraping på sykehuset blødde jeg 4-5 dager. Etter det var alt normalt igjen... Med unntak av et stort tomrom i magen min... Og noe stølhet.

Håper du forsto min opplevelse av SA.

Trøsteklem fra...

har hatt en sa, og jeg forvekslet den først med mens... hadde det ikke vært for en pos graviditetstest som dukket opp like etter! hadde i mine øyne sterke menssmerter- som det hender jeg har... gikk hardest utover ryggen.... forsto at det var en SA først når blødningene vedvarte i ca 12 dager.... (og test ble pos)vi er også igang med ny prøving og er ved godt mot!!! vet i alle fall at vi får til å lage flere barn nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...