Gå til innhold

Kan jeg bli gravid i denne pp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klart du kan! Det er bare å kjøre på! Kroppen er merkelig,kvinner har blitt gravid på alle mulige rare dager iløpet av syklusen. Leste en artikkel fra en undersøkelse som var gjort på dette temaet,og det viste seg at de fleste som ble gravide av testpersonene var blitt det utenfor den antatte fruktbare perioden. (sto ikke noe om de brukte EL-tester)

Positiv EL-test indikerer bare EL,det garanterer ikke at du faktisk HAR EL. Det kan bety at det er et egg som modnes,men det er ikke sikkert at det slippes likevel,det kan komme senere(dette kan man dobbeltsjekke ved at man måler tempen hele syklus)

Synes ikke du skal gi opp håpet for denne pp enda,du har fortsatt mange dager igjen!

Lykke til!

Prøver man å bli gravid bør man nok ha sex nærmest mulig EL, men det er nok mange som har hatt sex i "sikre" perioder som har fått seg en liten overaskelse.

Uansett skader det jo ikke å ha sex, og du kan jo være gravid nå utenat du vet det!

Nei,desverre. Jeg har leita etter den artikkelen før,men kan ikke huske hvor jeg fant den. Mulig den var trykke i et blad(er lenge siden) Finnes en del useriøs forskning,så tar ikke alt for god fisk,men det gir uansett håp -og da kan man jo velge å la tvilen komme til gode bare for psykens skyld :-)

Mange slørver nok litt med EL-tester også,ser stadig innlegg her om folk som ikke klarer tyde EL-test eller babycomp.,kanskje det er forklaringen..?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...