Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt fra før som var 4 kg ved fødsel. Da jeg var hos jordmor sa hun at det var vanlig at barn nr 2 var større, så vi måtte "passe på" så han ikke ble 5 kg. Spise mindre sukker, mer protein osv.

Var deres 2. barn tyngre enn første?

Har da ikke så veldig lyst å føde en på 5 kg, men greier ikke helt å slutte med alt søtt heller...... -viljestyrke hva er det?? Bare lurer på om hun overdrev en smule, eller om det faktisk er veldig vanlig......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min eldste var 3800 nr 2 var 4200 men så kom nr 3 å var 3800 ijen.så jeg lurer på hva nr 4 blir..vekten trenger ikke allti stige

Skrevet

født to jenter. 1.barnet var 3230 og 2.barnet 3290. altså større nr 2, men ikke mer enn 60gram. Fødselen var derimot lettere m nr 2, da jeg hadde født fra før.Tenk på at kroppen blir mer elastisk etter hver fødsel så vekta trenger ikke spille så stor rolle. Derimot hodeomkretsen heller.

Lykke til:)

Skrevet

Min første jente var 3680 og min andre, en gutt var 4030. Jeg hadde to lette fødsler, men nr to gikk så utrolig lett, så størrelse har nok ikke alt å si. Har et godt råd i forbindelse med fødsel her. Dere som skal fø på vanlig måte da sådan. Da jeg fikk min nr 2 lå jeg i badekar i 1 time mens riene holdt på, og da han kom ut var huden min såpass elastisk av alt vannet, at fødselen gikk så greit. Slapp å klippe, og revna ikke, enda hodeomkretsen var normal. Så det anbefaler jeg på det sterkeste. Jeg fikk bruke badekaret på sykehuset. Kjempesmart!!

Skrevet

Jeg har 3 barn fra før de var:

jente 3710g

jente 4210g

gutt 4420g

Skrevet

Min første jente veide 4080 gr, og andre jenta 4480 gr. Jeg synes allikevel også at fødsel nr. 2 var mye greiere, og hun var stjernekikker i tillegg.

Skrevet

er det ikke slik at hvis ungen er 5 kg,så blir det keisersnitt?

har nemlig hørt at en baby på 5 kg kan ødelegge underlivet.

jeg kjenner i allefall en som aldri ble helt god etter at hun fødte barnet sitt på 5 kg, ble veldig plaget med inkotinens og det å holde på avføringen sin. hun måtte gjennom en del operasjoner for å ordne opp "der nede".

Skrevet

Første var 14 dager over termin og 4120 gr.Nr to var 3660 gr og på termin.nr 3 var 4120 gr og født tre dager før termin..Håper jeg slipper alt for stort barn denne gangen...Har panikk for det..Har fødselsangst..

Skrevet

Jeg er født som barn nummer 3 og veide minst..

Skrevet

Nr en var ei kjempe jente på 4710g og nr to en gutt på 4250g. Venter nå nr tre som foreløpig ser ut til å bli under 4000g.

Skrevet

Nr 1 : 2860 / 47 gutt

Nr 2 : 4350 / 54 gutt

Nr 3 : 3375 / 49 jente

Nr 4 : 3715 / 50 gutt

Alle er født rundt termin + - noen få dager. Er nok sant ( iflg. forskning ) at sukker gir større unger, men tror ikke du skal bekymre deg for mye. Har også hørt at ungene blir stadig større for hver gang. Glad jeg ikke hadde samme hopp hver gang som fra 1 til 2. Dersom du er redd for størrelesen på ungen kan du jo spørre om en ekstra ul for å sjekke når termin nærmer seg. Jeg fikk det med nr 3 iom at nr 2 var så stor og tatt med vakuum. Litt dumt av jordmor å skremme deg opp sånn. Noen får store unger og noen får små. Lykke til videre.

Skrevet

Takk for mange svar. :-)

Ja, det spørs om det må bli en ul mot slutten om jeg er veldig stressa på størrelsen, men foreløpig tar jeg det hele med ro. :-)

Skrevet

mine var 3,8 kg og 3,6 kg.

kanskje jeg får en på 3,7 nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...