Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser veldig fram til sol og varme i Spania om noen uker, men bekymrer meg stadig for maten. Jeg er glad i mat og prøver gjerne nye retter, men må jo begrense meg til det som virker trygt nå. Men hva er trygt på restaurant? Salat kan man jo aldri vite om er vasket godt nok. Kjøtt har jeg lite lyst på for tida... Pizza og chips i halvannen uke høres nitrist ut... Noen som har erfaringer med mat i syden under graviditet? Jeg vil kose meg og ikke gå rundt å engste meg for alt jeg skal spise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var jeg deg hadde jeg spist alt det samme som du spiser her hjemme. Sist jeg var gravid bodde jeg i spania og spiste jo vanlig mat fordet... Tror ikke de vasker maten noe dårligere en de gjør her i norge. Jeg levde i vert fall på saltater fisk og supper og det gikk helt fint. (jeg spiser ikke kjøtt uansett men tror du er trygg hvis du spiser kjøtt der nede. Den er nok bedre enn det ecoli kjøttet her i norge...)

Kos deg masse med all den gode maten de har der nede.

ps det eneset er kanskje at vannet fra springen ikke smaker så godt så drikk flaskevann.

Skrevet

Jeg har akkurat kommet hjem fra ferie i Hellas, og jeg valgte å ikke spise rå frukt/grønnsaker som jeg ikke hadde vasket selv. Stolte ikke helt på hvor godt det ble vasket på restaurantene.. (Og kalde sauser som inneholdt rått egg spiste jeg ikke, pga salmonellafare, men det gjør jeg heller ikke når jeg ikke er gravid..)

Ellers har jeg vel spist stort sett alt; masse deilige stekte grønnsaker, kylling, fisk. Gikk ikke lei på 2 uker jeg i hvert fall :)

Skrevet

Nå har jeg vært i spania i tre uker, og er i min 17. uke...Jeg var ganske forsiktig med hva jeg putta i meg, men levde godt for det.

1. ingen isbiter

2. spiste konsekvent ikke salat ute, bare hjemme som jeg vaska godt selv.

3. ikke noe med rått egg, heller ikke speileggene som ble servert ved siden av kjøttet, det var ikke gjennomsteikt.

4. jeg ba om å få kjøttet ekstra godt stekt (liker det best sånn uansett)

5. Jeg holdt meg unna "eksotisk" mat som feks paella med tunfisk - og det er jeg gla for...gubben har fått salmonella og jeg er SÅ gla for at det ikke er meg!!!

6. Ellers brukte jeg sunn fornuft og gassa i meg hauger av den deilige frukten og grønnsakene der nede - og jeg fikk totalt dilla på kinamat! :)

Kos deg, det er det viktigste!

Syns det var rart å plutselig tenke på alt mulig, men etterhvert gjorde man det bare automatisk..det ble en vane og jeg led iallefall ikke noen nød..tror jeg klarte å smelle på meg et par kg der nede :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...