Gå til innhold

1Dendelig*n- kan du hjelp mæ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:)

Så ikke denne før nå.......Men skal svare etter beste evne og kun av egen erfaring:)

Hos meg startet det med isjas-lignende smerter nedover venstre lår og legg...... (det har jeg hatt før og tenkte egentlig ikke på at det kunne være BL...) dette varte 3-4 dager...........

Smertene ble bedre, men gikk ikke bort da de heller ble "sittende igjen" i bekkenet bare, dette stusset jeg på........har jo erfaring med mer enn ett par dager med ryggsmerter fra tidliger og dette var ikke likt de smertene. Jeg må si at det ligner mer på murring/kløe kanskje, mer som at et område har fått skikkelig bank lissom;)

I motsetning til isjas smertene som var skarpe klare smerter nedover låret. Jeg misstenkte det for å være bl først når jeg leste at dette med å gå trapper f.eks og flytte beina til siden gjor vondere enn alt annet. Jeg hadde store problemer med å komme meg ut av senga, inn i bilen , ned i kjelleren eller opp i stigen på jobb............ Og hadde fryktelig vondt i selve bekkenet, som et veldig stramt belte lå å presset.

Jeg har nå 60% sm og går til akupunktur 2 ganger i uken for å klare meg gjennom dagene........ Kjenner at alt ekstra tærer på og setter seg i bekkenet etterpå...... Korsryggen kan også være øm, men ikke like ille som bekkenet. Jeg har erfaring med at GODE sko er viktig, ikke krysse beina (fysisk umulig for meg nå), stå paralelt med beina (ikke vekt bare på 1 ben i gangen), løfte lite og hvile når du kan (ikke nok å bare sitte, må ligge).

Har heldigvis verdens beste mann og slipper alt av husarbeide (jeg tørker av benken og fyller handlevogna når vi handler......). Dette betyr at jeg hverken: vasker gulv, bærer noe som er tyngre enn en kopp te eller vasker klær (maskina ligger i kjelleren), dette er med på å gjøre at jeg er istand til å jobbe og dermed slippe å sitte hjemme i 6 mnd. Det holder meg mentalt frisk i hvertfall;) Vet ikke hva jeg skulle gjort uten han jeg altså;)

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med legen jeg, dess tidliger man kan tilrettelegge oppfølging jo større er sjansen for å få hjelp som gjør at man slipper å bli sengeliggende på slutten:)

Håper jeg har gitt deg svar;)

LYKKE TIL lita frøken;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...