Gå til innhold

Hjelp! får ikke epidural.....

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn fra før så jeg vet hva en fødsel er. Jeg gruer meg noe innmari til fødsel denne gangen. Første gang var på et større sykehus, der fikk jeg lystgass, Petidin og pudendalblokade. Kunne også få epidural, men det turde jeg ikke. Andre gangen fødte jeg her på et mindre sykehus som har såkalt fødestue. Der sto jordmora nærmest og heia på meg i stedet for å hjelpe. Jeg ropte og skrek om hjelp og smertelindring, men fikk ikke hjelp. Denne gangen er jeg ganske bestemt på at jeg vil ha epidural, men får beskjed om at jeg da må reise til et større sykehus. Helt vannvittig! Hva skal jeg gjøre? Det er vanskelig med barnevakt for de to andre barna så det er ikke bare til å reise. Familien vår bor et annet sted i landet og har jobber, venner her hvor vi bor jobber også. Hjelp! jeg ser ikke for meg en fødsel uten smertelindring denne gangen, hopper heller ut vinduet! bedre det...får også beskjed om at jordmødrene her inne ikke setter pudendalblokade. Helt vannvittig! Hva gjør så jordmødrene for tiden? Er ikke det meningen at de skal hjelpe oss? er det ikke meningen at man skal kunne bestemme selv hvordan fødselen skal være? Er det ikke min fødsel? Hjelp! Trenger noen tips. Noen som har vært borti lignende situasjoner?

Sylvia Brustad! NÅ MÅ NOE GJØRES I HELSENORGE!!! La fødende få selv avgjøre hvordan og hvor de vil føde!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5554094-hjelp-f%C3%A5r-ikke-epidural/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er sånn at hvis du skal ha epidural så må det settes av en anestesilege og kan faktisk ikke settes av jordmor... OG da må du nok være på et sykehus for å få det satt. Men det er jo helt latterlig at ikke du skal kunne få andre type smertelindring!

Lykke til!

Det er så pass " farlig " å sette epidural at det må anestesilege gjøre.En kan risikere å komme bort i nerver i ryggen,derfor kan ikke en jordmor sette epidural..Ønsker deg lykke til..Gruer meg fælt jeg også..For nå er det snakk om å fjernelystgassen..Da tilter jeg og nekter å føde...Venter nr 4.

• 2 uker senere...

Hvilket sykehus er det du skal føde på egentlig? Hvem i huleste lager en fødeavdeling uten å ansette anestesileger?

Det er jo ikke akkurat fristende å reise langt heller, med rier..

Hallo!! Helsenorge er helt håpløst når det gjelder fødende.

Men hvor fødte du sist da du fikk epidural, var det et annet sykehus?

Kanskje du kan spørre forskjellige leger i distriktet ditt om de vet om noen som kan bli med deg og sette epidural når det trengs?

Gjør din egen research, ikke vent på svar fra helsevesenet, det kan jo ta 100 år.

I verste fall får dere vel bare ta med barna til sykehuset lenger unna, og så får de få lov til å sove der da, mens du føder. Du kan jo ikke tvinges til å føde på en måte du ikke vil!

Siden du har familien i en annen by, kanskje du kan være der når du nærmer deg termin, og ha fødeplass der? Du harj o fritt sykehus valg..

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...