Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Er i uke 41 nå, og har hittil gått opp 20 kg. Vet at det er over snittet, men føler ikke at jeg har blitt stor, og lurer egentlig fryktelig på hvor de 20 kiloene er, for alle sier at jeg bare har fått mage og ikke har lagt på meg ellers, men tviler på at magen alene er 20 kg :-) Føler meg absolutt ikke så mye tyngre enn før jeg ble gravid, men kjenner selvfølgelig at jeg blir fortere sliten og at kondisen har forsvunnet som dugg for sola. Har registrert at enkelte begynner å få litt panikk etter å ha lagt på seg 8-9 kg, og vil bare si SLAPP AV, det er helt normalt jo, vektøkninga er en del av å være gravid, og burde bare være en betryggelse på at alt er i orden. Jeg har ikke spist annerledes enn ellers så tipper at jeg etter noen måneders amming er tilbake ved startvekta!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Supert innlegg, vi trenger faktisk flere av deg... Det aller viktigste må jo være at kroppen fungerer og barnet har det bra. Masse lykke til, du venter vel i spenning nå?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Kjempespent - bare to dager til termin :-). Psyken er en merkelig ting, fra 12- til 18-årsalderen da jeg var tynn som ei sild (det skjønte jeg ikke før leeenge etterpå da jeg så bilder av meg selv) følte jeg alltid at jeg hadde litt for mye, mens nå, 29 år og med diger mage og 25 kg mer føler jeg meg helt perfekt. It's all in the head... Når folk spør meg hvor mye jeg har gått opp - noe jeg forøvrig synes er tåpelig å spørre om bare fordi man er gravid, jeg vil da aldri spørre andre om sånt, svarer jeg bare at jeg ikke vet, for de få gangene jeg har fortalt det har de blitt helt forskrekket og fått en bekymret mine i ansiktet, mens når jeg ikke sier noe om antall kg vektøkning får jeg bare høre at jeg kan da ikke ha gått mye opp, og at jeg ser kjempeflott ut. Folk er rare...
gravid igjen :) Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 hei..hei.. ja de kiloene de kiloene... er i samme båt som deg.... føler også at det meste har lagt seg poå magen.. men selfølgelig har det lagt seg litt rundt forbi på kroppen også.. men som du sier, det går bort igjen.. og om vi må jobbe litt for og komme ned på startvekten igjen så hva gjør vel det.. tenk hvor mange trilleturer vi kan trille med våre nydelige babyer og trimme de vekk på det viset.. jeg tenker ikke stort på vekten lenger.. det er jeg som bestemmer hvor fort de skal bort etterpå (ekstrakiloene) det går så fint så... så lenge alt er bra med den lille inne i magen så er det det som teller =) kos dere gravide damer !!!!! tenk på hva fantastisk som blir laget inne i magene deres...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Trilleturer er særdeles effektiv trening, så hvis det blir mange av dem er vi nok fort i bedre form enn vi var i utgangspunktet. Har gjort klar babysenga med sengetøy og alt i dag, kjempemorsomt at det snart skal ligge et lite nurk der...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Da har du sikkert fått en kjempeflott mage! Har en venninne som kastet opp og var dårlig HELE svangerskapet, babyen måtte tas med keisersnitt alt for tidlig fordi den bare sluttet å vokse i magen. Hun raste ned i vekt og var på mange minuskg på slutten av graviditeten. I tillegg til at det var trasig at babyen ikke hadde det bra var hun ganske lei seg for at hun aldri fikk mage, det var rett og slett ikke mulig for folk å se at hun var gravid på noe som helst tidspunkt i svangerskapet, så hun var ganske så misunnelig på alle med struttemage.
Winterlady Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Har gått opp fra 55 kg til 72 kg selv i uke 32, og utenom magen er kroppen min slik den pleier å være når jeg legger på meg slik at jeg veier rundt 60- mao ca 5 kg for mye i forhold til idealvekt da jeg er 1.57 høy. Men det er helt greit det, ser fin ut synes jeg .
cielo *to barns mamma* Skrevet 5. juli 2006 #9 Skrevet 5. juli 2006 Har det akkurat på samme måte, gikk opp 20 kg med første og er snart der denne gangen også. Alle sier jeg ikke har lagt på meg noe, at jeg bare har fått en fin mage. Men jeg ser at jeg har lagt på meg på hofter og lår også, men tror ikke andre ser det pga magen. Etter første graviditet rant kiloene av etter fødsel, de siste fem måtte jeg jobbe litt for, men gikk greit. Stresser ikke med dette jeg heller, tenker mer på å spise sunt å ikke for mye sukker og forsøker å slappe av. Nok av ting å bekymre seg for i graviditeten om man ikke skal bli kroppsfiksert også...
Hoppetussa Skrevet 5. juli 2006 #10 Skrevet 5. juli 2006 Jeg har også gått opp 20 kg i løpet av graviditeten, noe jeg synes er veldig rart - jeg har vært aktiv og spist mindre sukker enn jeg noensinne har gjort. Tenker på at det er ikke meg som er i fokus nå, det viktigste er at barnet i magen får den næringen det trenger, så får jeg tenke på kiloene etter fødselen...
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #11 Skrevet 5. juli 2006 Jeg har gått opp 19 kg nå.. å er i uke 38! Men spiser likt som før.. bare litt sunnere faktisk.. å er aktiv som bare det..Går opptil to timer hver dag i skogen med hunden min osv.. Det som gjør at jeg har gått opp tror jordmor er at jeg har sluttet å røyke ( brå sluttet ) å at jeg ikke er på spinning timer osv lengre.. For ellers så lever jeg likt som før. Å det verste er som noen sier over her også.. Jeg kan ikke forstå hvor alle di kg sitter.. Folk som ser meg sier så flott du ser ut.. Du har da ikke blitt stor.. Er det ikke deilig å gå opp lite osv.. Når jeg sier hvor mye jeg har gått opp tror di nesten ikke på meg! Å legen å jordmoren min er i alle fall meget fornøyde å skryter over i hvor fin form jeg er nå på slutten. Så vekt er ikke alt nei:)!!! Bryr meg faktisk ikke om mine 19 kg.. for jeg trives med å være gravid:) er til og med på badestranden;) i bikini..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå