Gå til innhold

Oktober: Normale spark?


Prins&Prinsessa

Anbefalte innlegg

Er i uke 23 +5 og kjenner masse masse liv. Er stort sett bare kos. Men i dag har den lille sparket så hardt,blir nesten vondt. Skvetter til. Kan det være noe farlig, eller er det bare nurket vårt som blir sterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forstått det sånn at styrken på sparkene varierer i forhold til hvordan babyen ligger, Gutten min kommer også med noen skikkelige spark nå og da, jeg er nå 25+6. Tror ikke du bør bekymre deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tror ikke du skal bekymre deg over noen harde spark i magen. Alle babyer er jo forskjellige i magen og det kommer jo som sagt an på hvilken vei barnet ligger :) Det er helt normalt om det gjør vondt noen ganger, og andre ganger merker man minde pga at barnet ligger med ryggen ut og sparker inn mot magen! Alt er normalt!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sparker også så det gjør vondt innimellom. Første gang var ca uke 24..kommer nok litt an på retninga den sparker, den finner noen ømtålige punkter innimellom men den klarer nok ikke å skade deg skikkelig.

Selv om det er litt vondt og jeg skvetter litt synes jeg egentlig det er litt stilig at den er såpass sterk. Utrolig fasinerende når hele magen rister:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ble veldig beroliget nå. Er morro å se magen røre seg noen ganger. Litt deili at den lille er roligere i dag. Det går vel opp og ned tenker jeg.

Tusen takk alle sammen for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harde spark er ikke farlige eller unormale. Barnet blir sterkere også, og plassen i magen er for tiden tålig stor. Om en stund er ikke plassen like stor slik at kraften avtar noe, armslaget blir mindre.

Det har hendt at mor har fått brudd i ribbein pga av spark fra den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også samme følelsen, plutselig ble gutten så sterk at jeg skvatt skikkelig når han sparket. Det startet for meg også rundt uke 23. Det var stor overgang, men gøy for det er lettere å kjenne det utenpå etterhvert....

er i uke 26 nå og sparkene kan både kjennes godt og sees på utsiden av magen.

Bare vent til nurket begynner å sparke i blæren din....

:-) Da blir det hyppigere dobesøk.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Favoritt stillingen er med beina på blæra mi,så flytter snart inn på toalettet.

Men bra jeg ikke er alene da. Blir mye beroliget av det! Kjennes ut som ungen har adhd noen ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...