Gå til innhold

*******Er det tilfeldig at man blir gravid?*********

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje nevnt før.... Men jeg spør likevel..

Det er jo mange som blir gravide her inne. Folk temper, fører statistikk osv osv. Man tenker på EL og timing av dette 24/7.

Og så blir man faktisk gravid :)

Så.. til poenget: folk sier at stress fører til at det ar lengre tid før det klaffer. Men jeg vil påstå, i positiv forstand da, at mange her inne "stresser" litt, og likevel blir det klaff :) Og det er jo et supergodt tegn!

For jeg sier til meg selv at "jeg stresser ikke, for jeg vet det kan ta ett år ++". Men er jeg heeeelt ærlig, så tør jeg påstå at det er et lite snev av stress likevel. (7pp)

Nytt poeng: litt tilfeldig at man blir gravide tro? Stress eller ikke stress... Det skal klaffe hvis det er en mening med det?

Dessuten.... Hvordan i all verden kan jeg klare å "stresse ned"? Eller tenke på noe annet?

Noen som tenker som meg? Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5552246-er-det-tilfeldig-at-man-blir-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er veldig tilfeldig jeg (om begge er helt friske vel og merke)...

Jeg innrømmer at jeg stresser litt, og folk sier at jeg ikke skal tenke på det og stresse ned. Men så leste jeg noe her inne om noe forskning som sier at dette ikke har noe sammenheng what so ever...

Nei, holder meg til tilfeldig jeg altså!!

Kan man f.eks tenke så veldig på graviditet og baby at egget ikke vil bli befruktet eller ikke feste seg?? Har det virkelig noe med det å gjøre? Vet jo at jeg har eggløsning og at alt annet er bra... Vi er meget treffsikre også...

Koser meg litt i alt stresset jeg - også er jeg litt redd for å "ikke gjøre det riktige" tror jeg...

dessuten har jeg en mann som lar seg rive med av alt som foreslås og syns det er spennende :-)

Han kommer uoppfordret med puta til baken min før han tar kvelden og har lagt vekk alle trange truser - og er like spent som meg når tempmåleren piper om morran :-)

(grensa går ved EL-slim og sånt...da bakker han ut..hehe..)

Men å tro at man kan snike i køen ved alt dette... nei, det tror jeg ikke helt - man må bare smøre seg men tolmodighet !!!

synes det er litt vanskleig jeg også..mange sier ikke stress dere blir gravid snart...men hva mener de med snart?har prøvd i 11pp nå og synes det er på tide snart.Det er ikke så mange som vet at vi prøver men mange sier ikke stress med unger dere er så unge(vi er 24 og 25)er så lei.

Prøver og ikke tenke på det men er ikke så enkelt.

Tror ikke stress har så mye å si... Mange av dem som ikke blir gravide finner etter hvert ut av at de har en diagnose (dårlig sædkvalitet, tette eggledere, POCS, manglede EL osv.)

Har det ikke klaffet på et år bør man utredes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...