Gå til innhold

Røyker dere fremdeles?

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet helt når jeg var 6 mnd på vei, da bare bestemte jeg meg rett og slett..

Men hørte en fin historie av en venn.

Han hadde sittet på daten, og skulle ut å ta en røyk, men drøyet det litt.. Han måtte jo ut for å røyke så skulle bare drøye litt. Så tenkte han at han skulle se hvor lenge han klarte å vente, før han tok seg en røyk.

Han har ikke røykt på flere måneder..!

Skjønner at det er vanskelig. Men lykke til hvertfall!

Fortsetter under...

jeg røyker og fortsatt,,er i min 20 uke nå.

Gubben maser på meg flere ganger daglig om at jeg måååååå kutte ut røyken.

Og jo mer han maser,,dess mer røyker jeg.

Jeg er ikke stolt av meg selv i det hele tatt.

Dere som har sluttet er kjempe flinke, det er ikke no pent å se en gravid dame gå med røyken nei.

Jeg sluttet når jeg fannt ut at jeg var gravid.

Grunnene til at jeg greide det er nok at samboeren min ikke røyker, og ikke ville akseptert at jeg hadde røyka med vårt barn i magen. Før jeg ble gravid slutta jeg også å røyke inne, og det gjorde at jeg røyka ca 3 røyk om dagen. Jeg flyttet også akuratt idet jeg ble gravid og vanene mine ble da automatisk brutt. Derfor var det lettere fordi jeg ikke hadde de gamle rutinene mine. Jeg gikk hele dagen lang å tenkte på at "herregud, jeg er gravid!!!" og derfor slapp jeg å tenkte på "herregud, jeg mååå ha en røyk."

Hei

Jeg ønsker slett ikke å bli oppfattet som noen moralist, kommer bare med gode råd:)

Klarte ikke å slutte i mitt forrige svangerskap, og røykte litt fra og til hele svangerskapet. Løy litt for både meg selv, mannen min og andre som visste at jeg ikke klarte å slutte helt. Ofte gikk det tre uker mellom hver røyk, men når jeg sa jeg røykte to stk, hadde jeg ofte hatt 4 stk osv..Jeg klarte å slutte helt når sønnen min var 1 år - leste boken til Allan Carr - endelig ikke-røyker. Den MÅ leses TO ganger, og da kommer du garantert til å være røykfri og GLAD etterpå !

Jeg angrer som en hund at jeg ikke sluttet før, og tenker ofte på at min lille som baby har måttet ligge inntil en mamma (og pappa) som luktet askebeger. For som ikke-røyker kjenner jeg nå virkelig hvor utrolig vond lukt som omgir røykere. Husk nå på at jeg har vært der dere er, jeg var en røyker, hadde baby i magen - men dette er bare for å dele erfaringer. Som sagt er tanken på askebegerlukten helt grusom å tenke på. Vi røykte aldri inne hverken i svangerskapet eller etterpå heller. Nå når jeg har vært røykfri så lenge er det deilig å tenke på at for mitt barn så lukter jeg mamma - trygt og godt:)

Og til slutt vil jeg si: Jeg mistet for to uker siden i MA. Trist og leit, men hadde jeg røykt ennå så hadde jeg aldri sluttet å lure..........

Gjør deg selv en stor tjeneste - les den forbaskete boken, jeg vet du har hørt om mange som har sluttet med hjelp av den - og den kommer til å virke på deg også - bare prøv :)

Lykke, lykke til !!!!!

Hei alle sammen!!

Jeg er ikke-røyker (har aldri klart å starte, selv om jeg prøvde i tenårene noen ganger...) Har ikke tenkt å moralisere (selv om jeg gjerne kunne gjort det, tatt i betrakning mine krangler med mamma'n min om røyking med barn til stedet...men vet dere har dårlig samvittighet selv, så det skal jeg la vær.) Ville bare ønske dere alle lykke til med å både begrense røykingen og med å slutte.

Og til dere som slutter, prøv så godt dere kan å ikke starte etterpå igjen. Det er jo en unik sjanse dere har til å slutte helt...klarer dere 9 mnd...ja da tror jeg virkelig at dere kan slutte helt!!! Og få jammen med dere samboere/ektefeller i samme slengen...kan dere så kan de :)

Lykke til og god sommer til dere alle.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...