Gå til innhold

Vær så snill og kom med svar fort!! Haster!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venninna mi er 6+2 og hadde litt lyserosa blødninger for 1 uke siden. i går hadde hun litt til blod-men mer rødt og litt brunt. Siden har hun ikke blødd.

 

I dag var hun hos lege og tok innvendig UL for å sjekke. Legen sa at hun hadde fortykket livmorvegg, som tyder på graviditet, men kunne ikke finne noe inni livmoren. Hun så heller ikke noe utenpå livmoren. Venninna mi tok en urinprøve for å se om den var positiv, noe den var og legen sendte henne videre til sykehuset.

 

Hun sitter på sykehuset nå, har tatt en masse blodprøver og en ny innvendig UL-hvor legen der mente hun kanskje så noe inni livmoren, og hun så heller ikke noe utenpå livmoren. Legen mener at hun kanskje er mindre på vei enn hun tror, 5+2 og at det er derfor de ikke kan se noe særlig. Men hvis det viser seg at hun er gravid utenpå livmoren, må hun operere under full narkose-noe venninnen min absolutt ikke har noe lyst til. Men må hun, så må hun..

 

Har noen opplevd noe lignende, så tar jeg imot historier og evt gode råd med takk!!!!!

 

Venninna mi har vært på sykehuset i flere timer nå (uten mat!!) og sitter og venter på å ta enda flere blodprøver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ps. hun har ikke hatt noe smerter e.l. som er vanlig når en er gravid utenpå livmoren. Kun mensmurringer, men det har jeg også og vi er like langt på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro at de hadde sett det med en gang om hun var gravid utenfor livmoren....

SOm mange andre her har skrevet (jeg har ikke opplevd no liknende selv her) så er det mange som blør uten grunn. Og er det ikke smerter så skal hun hvertfall ikke uroe seg ang en SA. For da har de smerter, hvertfall dem jeg har hørt om.

Jeg var og tok ul da jeg ble gravid for 2 år siden. Grunnen var at jeg ikke hadde mensen mellom svangerskapene så jeg måtte ta UL for å få termin. Men der oppdaget de bare en MA. Og i følge livmorens str så skulle jeg være 8 uker på vei. Men legen fant ingenting inni livmoren. Og da sa han at det kunne hende jeg var under 6 uker på vei. For da var det veldig vanskelig og finne no på UL. Og jeg skulle komme tilbake par uker senere.

På den tiden så hadde jeg ingen blødning eller smerter...

 

Så det kan jo være at hun er mindre på vei....

Har ikke så mye mer å si, desverre! Men lykke til til venninna di!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å være gravid utenfor livmoren (exu) uten smerter og med kun små blødninger, så desverre, det kan være tilfelle. Det er svært vanskelig å "finne frem" har jeg skjønt, de så egentlig aldri konkret hvor det satt, men antok at det satt i eggleder. Jeg tåler ikke narkose, så etter å ha diskutert dette lenge med legen ble jeg satt på en nøye dosert cellegiftkur isteden. Det var ikke en god opplevelse, men fordelen er at man slipper narkose og inngrep og samtidig ikke får arrdannelser etter inngrepet som kan komplisere ting senere.

Beklager om jeg skremmer med dette, det er ikke meningen! Men det er viktig å forstå hva det innebærer, om hun har en exu. Det viktigste er at hun allerede er i trygge hender!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi ringte og fortalte at etter x-antall innvendige UL var det en lege som så tydelig at det var noe inni livmoren. Hun hentet en annen lege, som også så det. De sa at det så veldig fint ut og at hun er 5+2.

 

Altså hadde venninna mi en horribel dag uten grunn. Men det jo supert at alt er bra likevel da:) Håper de har rett også selvfølgelig...

 

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...