Gå til innhold

November: 80% eller 100% permisjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skal dere gjøre?? Har tenkt litt på dette med barnehageplass. Det er vel lettere å søke om bhg plass fra august? Det er vel ikke noe vits å være hjemme med 100% lønn til desember, hvis barnet beg i bhg i august. Blir jo veldig liten da, bare 10 måneder. Men ellers må en vel vente til barnet nesten er 2 år. Noen som har tenkt på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk førstemann i desember 2004. Hadde da 80 % permisjon. Tenkte litt på det med barnehageplass, at det kanskje var vanskelig å få siden han ikke kom til å begynne før i november.

Men søkte på barnehageplass, i søknaden skrev vi hvilken dato vi ønsket plass fra. Dette gikk helt fint, fikk barnehageplass. Han begynte i slutten av november, 3 uker før han ble 1 år.

 

Har snakka med barnehagen i ettertid om dette. Og de sa at det er vanlig at de som får barnehageplass ofte må bagynne å betale i august, selv om barnet ikke begynner før senere på året.

 

Men er du heldig, slipper du å betale fra august, selv om barnet ikke begynner før nov/desember. Vi begynte ikke å betale før poden begynte i barnehagen.

 

Nå har poden gått i ca 8 mnd i barnehage, og det begynner stadig nye barn, uansett hvilken mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til det med barnehageplass, så er det vanlig at de eldste barna på småbarnsavdelingene (de som fyller tre år) blir flyttet over på storbarnsavdeling over nyttår, noe som vanligvis tilsier at det blir frigjort plass på småbarnsavdeling i Januar... Alltids en mulighet i alle fall, selv med den fantastiske (!) barnehagedekningen som er rundt om kring, hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med trygdekontoret ang dette og penger, da sa han at jeg faktisk tapte nesten en mnd rent pengemessig om jeg valgte 80%.. men jeg har valgt 100% uansett, jeg synes de er såååå små når man må "skilles" fra dem uansett :( Huff, det var ikke lett med første !!! Sto i 3 dager ved huset til dagmammaen å gråt da jeg hadde levert minstemann... det var tungt..

kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...