Gå til innhold

Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå på dag 36 og ingen mens (ingen antydning til mens heller)

Jeg tok ut hormonspiralen i mai. Fikk normal mens en uke etterpå. Siden har jeg ikke sett noe til den. Jeg har tatt tester (for flere hundre kroner) men alle var negative.

Da jeg tok ut spiralen sa legen at alt ville gå tilbake til normalt etter at spiralen var tatt ut. Jeg spurte på apoteket i dag og der sa de at det kunne ta laaaaang tid før kroppen var tilbake til normalt. Og at dette var en av grunnene til at de ikke anbefalt hormonspiral til kvinner under 30..

Akkurat det synes jeg hørtes rart ut. Er det bedre at kvinner over 30 skal få forstyrret syklusen sin enn at en på 25 skal det???

En hormonspiral virker jo bare lokalt derfor syntes jeg dette hørtes rart ut. jeg har også lest en plass at det var en myte at det skulle ta lengre tid en normalt å bli gravid etter p-pillen. Hormonene i p-pillene skal være ute av kroppen etter kort tid. Rart at det da skal være noe annet med hormonspiralen som bare virker lokalt.

Jeg velger å tro på legen og håper at alt går som normalt når mensen kommer. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5550284-hvem-har-rett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lene71 =)

Jeg har også brukt hormonspiral, i 10 år faktisk.

Når jeg fikk satt inn denne første gang, sa legen min at jeg måtte være sikker på at jeg ikke ville ha flere barn, da jeg nesten kunne bli "steril" av den.

Den gang var jeg sikker på at jeg ikke ville ha flere, og fikk den dermed satt inn.

Har etter dette lest en del om spiralen, der det kommer frem at dette ikke er tilfelle.

Når jeg fjernet spiralen i desember, spurte jeg gynekologen min om dette. Jeg sa hva legen min hadde sagt den gangen, og han var sjokkert.

Det gynekologen min sa var at kroppen kom raskt i gjenge igjen etter at hormonspiralen var tatt ut. Nesten raskere enn ved noen andre prevensjonsmidler, så jeg kunne bli raskt gravid igjen.

Jeg velger å tro på det gynekologen sier, da han er "eksperten" ang. dette.

Lykke til =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5550284-hvem-har-rett/#findComment-5556491
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...