Gjest Skrevet 4. juli 2006 #1 Del Skrevet 4. juli 2006 Siden nicket mitt har vært Snart en liten? en lang stund synes jeg det var på tide å bytte ut spørsmålstegnet med utropstegn. Nicket ble til da jeg begynte å skrive inne på bli gravid og ikke var sikker på om jeg kom til å bli det sånn med en gang. Men det ble jeg jo, og har beholdt spørsmålstegnet en lang stund, fordi jeg rett og slett har hatt litt vanskeligheter med å innse og tro på at jeg virkelig er gravid, og at det skal gå bra. Men etter ultralyden forrige uke så må jeg jo bare begynne å ha litt mer positiv innstilling da, for der var det en liten tass på 5 cm. Er idag 11+3, og gleder meg skikkelig til jeg kan hoppe inn på neste trimester til lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #2 Del Skrevet 4. juli 2006 Ååååå.. så gøy! Gratulerer så masse... igjen da... hehe.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #3 Del Skrevet 4. juli 2006 Takk takk! Har vært mer bekymring enn forventa i dette trimesteret (tydeligvis helt uten grunn), men nå som det nærmer seg de magiske 12 ukene er det jo greit å se fremover og glede seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #4 Del Skrevet 4. juli 2006 Ikke sant? :-) du er litt foran meg i løypa.. så smil og vær glad... du forsvinner jo herfra snart du da.. *snufs* :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #5 Del Skrevet 4. juli 2006 Du henger da ikke så langt etter? Dessuten hopper dere jo over der i tur og orden dere andre også, snart er det vi som tar over hele 2. tri :-) Men jeg må inrømme det skal bli godt å komme seg over dit. 1. trimester har vært langt. Vi har fortalt det til en del, men fortsatt mange som gjenstår. De får vite det om en uke eller to, og da blir det liksom et litt mer åpent tema. Da kan magen slippes ut på gata! Dessuten er vel 2. tri litt mer begivenhetsfullt...da blir det sparking, og mage og ultralyd...Jippi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #6 Del Skrevet 4. juli 2006 Hehe.. neida. Vi bytter uke på samme dag ser det ut til, så jeg er akkurat en uke bak deg. 10+3 i dag jeg. :-) Oh yeah.. gleder meg til å kunne begynne å bimme om klær, utstyr, spark osv.. :-) Jeg syns også 1 t. har vært tungt. Mye bekymring her, så jeg håper det blir litt mer positivt og inspirerende å være på 2t. :-) Selv om jeg har stor forståelse for de som er engstelige. Bare halvannen uke igjen.. ! :-) Men vi drar på fredag da.. så når vi er tilbake så er jeg myye lenger.. hehe.. Tilbake 1 uka i august, og da er vi i uke 16. Moro!!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #7 Del Skrevet 4. juli 2006 Uke 16 høres mye ut ja!! Tiden går jo egentlig litt fort, selv om den har gått sakte...Haha, litt dust sagt, men på en måte sant. Har du fått time til den ordinære ultralyden enda eller? Vi skal i midten av August, jeg gleder meg så utrolig til samboeren min får se det med egne øyne. Han fikk ikke vært med på den private jeg tok, og selv om han synes det var greit så angrer jeg litt på at vi ikke fikk det til så han kunne vært med, det var så utrolig flott og spesiell opplevelse. Hvor lang var spiren din da du var på ul? Vår var 5 cm, legen mente det stemte bra med hvor langt jeg er på vei. Så at du skrev inne på Skravlesiden her om dagen at du var ingeniør og hadde studert juss, (jeg blander vel ikke nå?). Er selv et godt stykke ut i utdannelsen, som tilsvarer siv.ing. (Irriterer meg litt at de har gått bort fra det navnet, det kompliserer ting veldig når man skal forklare folk hva man blir) Så det var litt mor å se at noen andre hadde studert noe liknende :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #8 Del Skrevet 4. juli 2006 Ja ikke sant? Uke 16, smaker bra det tallet der.. hehe Ja, jeg har fåt UL når jeg er i uke 18 ca. Husker ikke datoen men er i august det også. :-) vi får utveksle bilder da.. :-DDD Min var ca 4 eller noe, det er snart to uker siden, så det stemmer vel godt det. Jeg er hvertfall i rute i følge legen :-) Hehe.. ja stemmer det. Siv ing. ble plutselig ikke noe det.. :-) Jeg har tre år på sikkerhetsingeniør, med hovedtyngde innenfor offshore. I tillegg har jeg opptil 3 avdeling Jus. Så jeg passerte vel master tittelen for noen år siden :-) 6 år på skole begyner å bli nok for min del. Har jobbet ett par år på fulltid, og ellers så har jeg stort sett vært heldig og hatt 50% jobb ved siden av studiene. Men! Her ved Mjøsa er sjukt dårlig med offshore gitt.. hehe. Ser frem til at JB blir lei av jobben sin, så vi kan flytte til Arendal. Der er det litt mer sj, båt og store firma innen offshore. Her på innlandet har jo folk nesten ikke sett en plattform en gang.. hehehe... :-) Men nå nyter jeg bare å være hjemme, skal ta pedagogikk ved HIL til neste år, mest for å ha noe å sette fingrene i når jeg går hjemme. Vi har bestemt at jeg skal få lov å være gravid og kose meg hjemme nå ett par år, siden vi har råd til det. :-) og det setter jeg kjempepris på. Har to års permisjon fra jobb nå i utgangspunktet fra august. Først ferie, så perm. FInt fint.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #9 Del Skrevet 4. juli 2006 Ja, blir moro å se bildene etter hvert! Offshore høres spennende ut, selv går jeg på en linje der hovedtyngden av fagene ligger på konstruksjon og bygningsplanlegging. Også veldig gøy! Men du har vel rett i at du må komme deg vekk fra Mjøsa ja, det er vel ikke mye olje å finne der!! :-) Jeg håper at jeg skal klare å lese på 1-2 fag når babyen kommer, slik at jeg ikke blir hengende så langt etter i studiene, men det er jo ikke så lett å se for seg hvordan hverdagen med ny sjef i huset blir, så jeg får bare se det an! Noe som egentlig er "fælt" siden jeg er planleggingsmenneske! Høres egentlig deilig ut å kunne gå hjemme og pusle litt, men jeg er litt ivrig på å få ferdig utdannelsen også, så jeg kommer nok til å ha det høyt på prioriteringslista. Du er heldig sånn sett, må være godt å være ferdig, selv om studentlivet er vel og bra. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #10 Del Skrevet 4. juli 2006 Har du termin den 22 januar du da? Det har nemlig jeg... Bytter trimester til lørdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #11 Del Skrevet 4. juli 2006 Ja... jeg har lagt ut bilder på siden min her. Det er stor forskjell på de. Selv om det er kort tid mellom når de er tatt. Høres moro ut... :-) Blir Teknisk ingeniør du da? Jeg regner med å ta permisjon fra studiene når babyen kommer. Siden jeg har termin i Januar burde jeg klare å få ferdig 1 semester av pedagogikken til jul, og så gå tilbake året etterpå. Ett helt år hjemme blir kjempeovergang fra hva jeg er vant til. Studier og jobb siden 1995 da jeg begynte på Vgs, til ikke noe, skal bli rart :-) Men blir fint da.. skal ikke tilbake i jobb før høsten 2008 da. FInt for meg, og innbiller meg det må være en fin start for knerten og kunne være hjemme ett helt år, og så evnt gå 50% i barnehage eller noe bare første 7-8 mnd, mens jeg studerer. :-) Men, som alt annet... alle planene kan jo veltes av en liten maur.. hehehe.. men utgangspunktet er hvertfall slik her.. :-) Joda, det er fint å være ferdig... men det skal faktisk bli litt moro å lære litt ped. også. Noe annet enn lovverk og rettsvesen og sikkerhetsberegninger :-) Hvor på østlandet er det du holder til? Hvor gammel var du? Hukommelse som en gullfisk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #12 Del Skrevet 4. juli 2006 Blir 23 i år, bor i Akershus. Vet ikke om det kalles teknisk ingeniør, men det heter Mastergrad i teknologi, så det kan vel stemme. Det er spennende fag, men du og du som jeg gruer meg til å være ferdig, og skulle "kunne" faget, hehe...føler at det er et stykke igjen dit! Sikkert fint for knerten å få en slik "myk" start ja! Her har vi tenkt å dele permisjonen 50/50 ca, slik at jeg ikke blir borte mer enn et semester. Nå har jeg 3 mndr sommerferie uten jobb, (har hatt jobb hver sommer til nå), så jeg må si at jeg merker utrolig stor overgang fra hverdagen før ferie, da jeg hadde både studiene, pendling, og jobb ved siden av. Skal inrømme at jeg kjeder meg, men det blir selvfølgelig noe helt annet når lillegull kommer, da er man jo i hvert fall ikke hjemme alene! Men det skal helt klart bli spennende å se hvordan det går å kombinere studier med å være høygravid, og det å skulle tilbake på skolen når man har en liten hjemme. Tror det skal gå greit, men regner vel nesten med at jeg har noen utfordringer i vente, og kanskje må fire litt på krava. Men det får tiden vise:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #13 Del Skrevet 4. juli 2006 Ah.. okei.. Da er det sikkert noe slik du blir ja.. fin utdannelse det :-) Allsidig :-) Akerhus ja, bodde på Nannestad jeg ett halvt år for en tid tilbake. Det er ikke noe jeg ser tilbake på med glede, hehe.. makan til plass. MÅ være noe i drikkevannet der, hvertfall den delen jeg bodde i.. av fare for trakke på noen, det er min mening.. :-) Men fint og idyllisk da, når man ikke føler Gardermoen faller i hodet på en.. :-) Ja, er spent på det jeg og.. komme vaggende på skolen hver dag.. hee.. of.. men men det går da det også.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #14 Del Skrevet 5. juli 2006 Hehe, min kjære samboer er fra Nannestad, og jeg må si at jeg satt ned foten litt da vi skulle flytte sammen. Det ble litt øde for meg, så vi ble heldigvis enige om et litt mer sentralt sted:) Noen plasser der er fine, men jeg klarer ikke bo så langt fra alt annet! Det med mage på skolen har jeg tenkt litt på. Jeg går jo hver dag og gleder meg til magen kommer, men når det gjelder "å ha den med på skolen" (haha) så håper jeg at den ikke blir så enormt stor! Fint å kunne oppføre seg nogen lunde normalt, uten å få problemer med å sitte ved pulten osv, hehe. Jeg har jo ikke noe erfaring på området, men ser for meg at det kan bli litt stress! Men gleder meg skikkelig til den mellomfasen når magen er såpass stor at det ikke er noe tvil om at man er gravid, men fortsatt såpass "nett" at den ikke skaper noe trøbbel, hehe. Blir kos det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #15 Del Skrevet 5. juli 2006 Hehe... ja ikke sant? øde er vel helt korrekt ord.. Men for all del.. det var gull sånn sett da jeg bodde der, rent praktisk. Jobba på Gardermoen Airport hotell som nattevakt samtidig som jeg tok Jus'en i Oslo. Kjempeordning, og bodde jo drit billig og nærme jobb... så det gikk for den perioden der. Men never again..... :-) Hehe... se for deg da... Forelesning og innerste sete er ledig... skal trakke over alle folkene, magen dumper borti x antall kaffekopper på veien... tihi.. joda... dette blir moro.. :-) tror heller jeg setter meg i trappa da før jeg begynner på et slikt vågestykke :-) Ja, det gleder jeg meg til også Jeg har fått mage allerde da... la ut til legen om at jeg var oppblåst og bla bla.. han lo så han datt nesten, for jeg var ikke oppblåst, jeg hadde fått magen allerde visst.. :-) Så der røk den optimismen om flat mage gjennom sommeren hvertfall. Er liten kul, som ser ut 4 mnd. Lagt på meg helt rundt, så sitter til tider å kikker litt smådeppa nedpå den, skulle jo ikke komme så fort.. :-) Men samboer er så søt og klapper og gir komplimenter, så da er alt fint igjen!! :-) Er bare redd for hvor stor skal jeg egentlig bli da? :-) Nå skal jeg ut å handle og gjøre en del ærend.. men logger nok på igjen senere.. :-) Ha en strålende formiddag. !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #16 Del Skrevet 5. juli 2006 Hehe, du sier noe..tror ikke jeg er den som brøyter meg vei uansett mage eller ikke! Da blir det heller trappa ja! Greit å bo der hvis man jobber på Gardermoen ja, det er vel det 90% av innbyggerene der gjør..hehe. Nei, huff, var jeg slem nå? Jeg synes du er heldig som har fått litt mage jeg altså! Håper min kommer snart, foreløpig ser det ut som fett fra is og snop i sommer, og det er faktisk verre :-) Føles som den er litt større om kvelden, men det har vel sin naturlige forklaring, da den er stappet med mat og drikke, haha. Har du bilder under nicket ditt? Jeg la nettopp ut noen bilder under mitt nick, inkludert de fra ultralyden forrige uke. Hvis du gidder kan du jo sjekke det ut og gjøre opp en mening om det bildet av kjønnet? Hehe, legen virket sikker i sin sak skjønner du, mens jeg ble helt vippet av pinnen, for jeg regnet ikke med at det ble snakk om det så tidlig i det hele tatt. Han spurte om jeg ville vite det, og så sa han hva han mente før jeg rakk og svare. Og vi som ikke var ferdig å diskutere om vi ville vite det en gang, haha. Sånn kan det gå. Men egentlig var det ganske morsomt da, men jeg tar det med en klype salt. Hadde med en venninne, vi lo ganske godt begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #17 Del Skrevet 5. juli 2006 Hehe.. stygg nei.. det er jo sant jo.. Jeg tulla med naboen om at nasjonaldrakten der nede var blå OSL dresser. :-) Var da ikke mye fett på den kroppen da.. Hehe.. bildene viser jo strykebrett mage.. Jeg føler jeg har svelget en badeball.. :-) Bildene dine var jo kjempefine!! Så tydellige da!! Mine er veldig utydelige, er en uke bak deg, og mine ble tatt 9+ noe, men babyen gjemmer seg hele tiden :-) Nekter å brette seg ut eller komme frem idet legen tar bilde. Legen sa det var nesten underfundig, for den sprellet og gjorde seg til, og i det legen knipsa trakk rakkeren seg helt tilbake.. :-) Bildene tror jeg ligger under navnet mitt.. Tone Irén... :-) Aner ikke ang kjønnet, så ikke noe jeg.. så noe foran, men det kan da umulig være den vel? hehe... isåfall skal han ikke få komplekser i oppveksten.. .-) Nå har jeg vært å handla litt mammaklær... skal bli deilig å komme oppi noe som faktisk passer... bir kvalm av at klærne presser, så nå er strikk i livet for alle penga :-) Skifte, og så ut å gå tur bort til JB som er ferdig på jobb kl 14. Vi skal hente den nye bilen i dag. SAmboeren din da? Blir det noe fisk på dem? Heheee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #18 Del Skrevet 5. juli 2006 De OSL dressene er fine ja, vurderer å kjøpe en til både meg selv og babyen, hahaha :-) Ble fornøyd med bildene ja, synes man ser godt hva som er hva! Den lille rakkeren lå egentlig ganske rolig, men sparket litt med beina en gang eller to som jeg fikk se. Må si jeg er litt i tvil om det med kjønnet, hehe. Legen mente at det var den lille "dingsen" på midten som var beviset ja, men jeg vet neimen ikke. Det ser da unektelig ut som en liten guttetiss, men kan man virkelig se det så tidlig? Skal se på bildene dine etterpå, fant ikke noe da jeg lette under nicket ditt. Jeg har ikke turt å sjekke ut markedet for mammaklær enda, i frykt for å bli "ferska" av noen kjente før vi har rukket å offentliggjøre det for de som gjenstår. Men når samboer kommer tilbake blir det vel en allmenn kjent sak, og da skal jeg ut å se litt. Smugtitta kjapt på H&M her om dagen, men må inrømme at det ikke så helt ut som min type klær... Hva og hvor kjøpte du mammaklærne dine? Om kvelden, og særlig når jeg sitter, merker jeg at det kunne gjort seg med noe stretch, hehe. Her en kveld var jeg på en teaterforestilling, og måtte sitte flere timer. Måtte åpne alle knappene i olabuksa og ta ut belte, haha, håper ingen så det! Følte meg litt dust når jeg satt å fikla med knappene, men jeg måtte bare! Gøy med ny bil! Samboeren min kjøpte en brukbar bil før vi egentlig hadde bestemt oss helt sikkert for å sette i gang med babymekkinga, så jeg tror vi kommer til å beholde den. Den har gått langt, men håper den går litt til:-) Min kjære har jeg ikke hørt fra siden han landet med flyet oppe i Finmark i går. Han mente det kunne være laber dekning ute på vidda, så jeg får stole på at det er derfor jeg ikke har hørt noe. Hehe, men det skulle ikke forundre meg om han glemmer meg litt i all sin iver, denne turen har vært hans drøm i flere år. Må si jeg unner han det veldig, selv om jeg selvfølgelig kjeder meg litt alene hjemme når venninner er på jobb, eller bor langt unna. Godt å ha BIM! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #19 Del Skrevet 5. juli 2006 Ja ikke sant vel? Sssssexy.. eeeller kanskje ikke nei :-) Ja, så det kjempegodt! Jeg så det ikke så klart på mine, men utrolig hva en uke utgjør. Jeg sitter å funderer på om jeg skal bestille private UL i Arendal, og overraske svigers med at de får være med :-) Har ikke helt bestemt meg. Det blir isåfall i uke 14 eller noe. Da må man vel nesten kunne se en del :-) Hehe... det så ut som det ja, nei jeg aner ikke. Har virkelig ikke greie på slikt.. hehe... Bildene ligger under navnet mitt.. Tone Irén :-) H&M var ikke det helt store nei, mye ekle farger, og ekstremt mammaaktig :-) Vil ikke gå i telt heeelt enda. Men jeg fant noen topper der som var veldig okei. De var faktisk på 50% i tillegg. Ikke verst. Fant forresten en sånn kort shorts sak, den var veldig okei. Vanlig kort shorts over kneet, hvit, med deilig strikk i livet. :-) Som en kan dra helt under armene om en føler for det. Noe jeg virkelig ikke gjør enda :-) Og så for første gangen i mitt liv har jeg handlet klær på Lindex. :-) Fant en del der, ei 3/4 bukse, noen topper, ett skjørt og en "omslagsjakke". Det er ikke det helt store utvalget, men det var okei nok. Fikk en 5-6 nye plagg, og det er stor variasjon i forhold til det ene skjørtet og joggebuksa jeg har slitt ut til nå :-) Billig og greit. Sesongen er jo snart over, så trenger ikke så mye mer :-) Hihi... kjenner til den, smyger opp knapper og føler seg rimelig teit ja.. :-) Oh yeah.. vi har vært å kjørt tur nå, og vært å bada. Knall flott. Skikkelig digg.. bilen er ikke helt ny da, 2000 modell, men kanonbehaglig å kjøre, og god plass. Lite kjørt og ingen skader.. så da kan man ikke klage. Vi har hatt to "brukbare" biler til nå vi også. Men begge var 3 dørere, så vi innså at bilbytte måtte til :-) Hehe.. det er nok det som er årsaken. :-) En kamerat av drar oppover til Kirkenes av og til, og det er ikke verdens beste dekning der oppe nei. .-) Bim er fin og ha.. når man ikke sitter med damp ut øra og blir kokt i hue av noen av innleggene. Men heldigvis er laangt mellom dem. :-) hehe... hormonene løper løpsk med oss alle til tider virker det som. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #20 Del Skrevet 5. juli 2006 Moro med privat Ul, det er dyrt, men verdt pengene. Vi har snakket om å ta en 3D ul mellom den ordinære og fødsel, det ser litt gøy ut. Jeg må sjekke ut litt mer mammaklær, men redd for at mye av det ikke er min stil i det hele tatt. Synes det er kjedelig å bruke penger på ting jeg egentlig ikke liker, så jeg håper å finne noe ok. Noe må jeg jo gå i etter hvert, men må inrømme at jeg har lurt på om det er "godtatt" å bruke joggebuksa på skolen når man er gravid... Gøy med ny bil, 2000 modell burde vel være greit! Vår er litt eldre, men den gjør nytta si. Skulle ønske den hadde klimaanlegg, men det får bli neste gang! Er mye sprøyt som blir skrevet her inne på BIM også ja, men heldigvis flest av de normale innleggene. Det kan være ganske god underholdning noen ganger, å bare sitte å se på hvor mye folk hisser seg opp over ting som man egentlig bare burde overse. Men det er vel hormonene ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå