Gå til innhold

Klarer ikke...

lillemus meg ;o)

Anbefalte innlegg

... å gjøre noe fornuftig, som å skrive jobbsøknad. Blir bare hengende her inne, og lese på dagbladet.no og diverse annet artig tidsfordriv. Spark meg i rævva, noen!!

Tror dere forresten sjansen er stor for å få seg en fast jobb, dersom man dukker opp på intervju med en liten mage? Er litt pessimistisk der jeg. Kanskje potensielle arbeidsgivere fortjener større tiltro, ikke vet jeg. Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er no drit når arbeidslysten forsvinner før den faktisk kommer...

Så anse dette som ett spark i ræva! :) Gjør no lurt så kan du spise en is etterpå :)

(Jeg feiga ut og dro på hotellrommet og sov en time....)

Lykke til med jobbsøk. HAr desverre ingen erfaring med din problemstilling, men stå på! Det ordner sikkert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og være helt ærlig, nei. Det tror jeg ikke... Ingen som vil ansette noen for så og skaffe vikar noen mnd etter.

Får heller ikke gjort no fornuftig. Men har fått satt over vask. Værre er det og henge opp og brette det. Men skal på ferie i 2 uker og må... :(

Selv er jeg ikke i jobb, men ansetter meg vel hos mannen min snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig så fins det noen fantastiske personer som ansetter gravide da. Men de fleste unnlater det om det syns på intervjuet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf, jeg får søke likevel. Og eventuelt satse på oppdrag gjennom manpower og proffice, så jeg får tjent litt penger og slipper å spørre sambo om penger til alt mulig rart. Synes ikke det er noe særlig... Kan jo håpe å få et jobbtilbud snart, før magen popper ut. Det er kanskje litt uetisk å ikke si man er gravid, men er man desperat nok...;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg har en kollega som ble ansatt da hun var i 9. måned, og min søster fikk lederjobben hun har idag da hun nettopp var gått ut i permisjon. Jeg var selv på jobbintervju da jeg ventet tulla som nå er tre år, og jeg ringte på forhånd for å informere om situasjonen min. Jeg fikk da vite at intervjueren hadde vært i samme situasjon så det ville hun ikke bry seg om. Det er altså ikke nødvendigvis sånn at gravide ikke har noen mulighet på jobbmarkedet. Alle kan jo bli borte fra jobben kortere eller lengre perioder, pga sykdom, studiepermisjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh, takk :o) Det var fint å høre fra noen med positive erfaringer. Jeg er nyutdannet og har nettopp flytta til et nytt sted (pga sambos jobb) og kjenner ingen her. Derfor trenger jeg så sårt en jobb, både for det økonomiske, for å få erfaring og for å få et sosialt nettverk. Trengte en oppmuntring :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å melde deg inn i vikar byrå..:) Kjempelurt..:)

Gjerne flere også..:) For da er det jo konsulentene i vikarbyrået som skal "selge" deg inn til arbeidsgiveren som skal ha vikaren.

Så tror jeg du får satse på drømmejobben når du er ferdig i permisjon..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, har meldt meg hos Manpower og Proffice. Har faktisk fått et ti-dagers oppdrag gjennom Proffice, juhu :o) Tror også det er viktig å komme i gang med et eller annet, selv om det ikke er relevant for utdanningen.

Tror ikke jeg får drømmejobben i denne delen av Norge likevel, så vi flytter nok på oss etterhvert som sambo har fått noen år med relevant erfaring :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pussig.. Jeg har også meldt meg inn i de to samme byråene og skal begynne i august... Gleder meg litt da. Har jobb til 1 august da, så dette ser jo ut til å få bra..:) Jippi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Grattis :o) Hvor i Norge bor du, sånn ca? Hvis du vil si det da? Vi har nettopp flytta fra Trondheim ("Trondhjæm, Trondhjæm, at æ reist i fra dæ..." Lokalpatriotisk folketone, hehe ;o)) til Møre&Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo jeg da... Og vikar byrå er jo egentlig ganske genialt, Fant ut at jeg var gravid rett etter jeg sa opp jobben jeg... Drit smart liksom...hehe... Hadde jeg visst jeg var gravid hadde jeg jo blitt der til mamma permen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, sånt skjer. Enig i at vikårbyrå er kjekke saker, men regner med at jobbmarkedet er noe større i Oslo enn her... Satser på å flytte til Oslo eller Bærum om et par år, vi har i hvert fall snakket om det :o) Har slekt, familie og venner der begge to. Åhh, som jeg savner et sosialt nettverk, sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv leder og ville aldri ekskludert noen fordi vedkommende var gravid. Det er kompetansen til vedkommende som hadde vært avgjørende for meg, samt hvordan jeg mente hun passet inn i kollegagruppen. Tror nok det er forskjell på mannlige og kvinnelige ledere når det kommer til dette, desverre.

Lykke til meg jobbsøking, håper du treffer på noen med samme holdninger som meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe det ;o) Du holder ikke tilfeldigvis til i Moldeområdet, og trenger sårt en person som meg, akkurat nå? Hehe, lov å prøve seg... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...