Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Hjelp! Har fått en "klump" utfor endetarmsåpningen, men kjenner den ikke enda. Er dette hemorroider? Og hvordan får jeg det bort!!??
Hanne og jentungen Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Det kan høres ut som en hemorroide, men ikke stress med det:) Stikk ned på apoteket og kjøp en av salvene de har der, men sjekk at den kan brukes av gravide (en kan og en kan ikke). Ellers er det viktig å gjøre det du kan for å unngå hard mage:) Det ordner seg:)
selfangerkjerringa Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Det er den med rosa strek som ikke kan brukes, mens den med grønn strek kan brukes... husker ikke navnene, hehe Det er også viktig å prøve å bevege seg, og ikke stresse. Mine kom ikke av hard mage (hadde faktisk motsatt mage) men jeg stressa mye, satt mye, og stressa mye fordi jeg hadde "rumpeklumper"... Etter ei uke på salve fikk jeg roa ned bakenden såpass at jeg greide å slappe av - dermed forsvant også problemet en GOD sirkel for en gangs skyld altså
Hanne og jentungen Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Jaja, stress er en like vanlig årsak, men i svangerskap er den 'vanligste' årsaken hard mage fordi tarmene jobber noe tregere...!
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Jeg vil jo ikke skremme noen, men stikkpiller og salver hjalpt nok ikke på mine hemorider. men når det skal sies; disse kan du fjerne i etterkant av fødselen og du merker ikke noe til dette mens du føder. På offentlige sykehus vil du nornalt også på narkose når de fjernes. Det er ubehagelig og vondt og å gå på to blir jo ingen højdare.. Men det går over, tro det eller ei!! :0) sørg for å heller ha litt løs mage enn for hard så blir ikke dobesøkene fullt så ille.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Man merker ikke at man har hemoroider før man føler at det er noe stooort som kommer ut av endetarmsåpningen.
Toblå Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Det stemmer hvertfall ikke. Hemmoroider kan holde seg på innsiden av endetarmsåpningen også. De trenger ikke være særlig store heller, før de gjør vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå