Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet kl 0330 natt til tirsdag 27.juni, av noen sinnsyke ryggsmerter. Husker ikke helt om jeg kjente noe i magen, men følte meg såpass rar at jeg vurderte å ringe KK. Jeg låg og tok tiden, og fant ut at vondtene varte lenger enn pausene. Og d kunne ikke være rier.

Men jeg vekket min mann og ringte Storken mens vi låg i sengen. Jeg fikk beskjed om at d kunne være kynnere el urinveisinf el mulig begynnelse på noe. Så jeg kunne få komme opp til en sjekk.

Da jeg reiste meg og gikk ut av sengen, gikk vannet (hihi-ENDELIG!!!). Tok da på meg en bleie for 3åringen vår, gikk helt fint d. Ringte svigers som ikke skjønte helt hva vi maste om, de trodde vi hadde vannlekkasje og trengte rørlegger(!!!) Men de fikk altså summet seg og kom ganske fort for å ta seg av datteren vår.

På vei innover, kom riene med 3min mellomrom, og pga styrtfødsel sist ble jeg ganske nervøs da vi har 1time kjøring til Haukeland.

Litt før 0530 ankom vi og fikk et koselig rom på storken. JM gjorde undersøkelser og fant ut jeg hadde (BARE) 2cm åpning. Må bare nevne at sist jeg fødte og vannet hadde gått, om jeg inn med 6cm åpning. Så dette ble jo litt av en nedtur. De sjekket babyens hjertelyd, som var skyhøy. Den låg på rundt 180, så dere kan tro den lille i magen var stressa. Jeg måtte da overvåkes bedre og ble flytta over til Føden. Det hele var litt usikkert en stund, for da jeg kom inn kunne ikke de se at jeg hadde rier. Magen strammet seg ikke. Men de kom, tro meg. Hehe.

D ble vaktskifte kl 7 og jeg husker ikke så mye mer av tider og sånn, riene ble for intense og jeg konset bare på pustingen. Det hjalp meg veldig. Fikk en varmepose som jeg hadde på magen og på korsryggen vekselsvis. Men jeg klarte ikke å slappe av mellom riene og begynte å miste fullstending kontroll på kroppen. Jeg ba JM hjelpe meg, gi meg 'noe' (hadde egentlig på forhånd bestemt meg for å ikke ha epidural). Men eneste hun kunne tilby meg var et varmt bad, så jeg kom meg omsider oppi der. Og dere kan tro d var himmelen noen minutter, fikk slappet av noen minutter, før riene og pressetrangen kom. Så da måtte jeg opp derfra igjen, hadde på dette tidspunkt (BARE) 3-4cm og kl var vel rundt 0830-0900. Badekaret skulle hjelpe meg å få litt fremgang, noe som d sikkert gjorde. Men med bare 3-4cm, begynte JM og snakke om epidural og drypp for å komme videre. Jeg nekta ikke, så hun fikk satt veneflon i hånden min og en elektrode på barnets hode for å kunne overvåke den bedre. Mens vi venta på anestesilegen skjedde d noe. En annen JM kom inn og undersøkte meg og plutselig sa de at d ikke var vits i å vente lenger for snart skulle denne babyen komme ut.

Kl var vel 0930 og da hadde jeg plutselig hoppet fra 4cm til 8-9cm åpning. Guri malla, jeg som hadde ligget m pressetrang, UTEN å få lov å presse i 2timer. Måtte pine meg igjennom 2-3rier til, for å få den siste cm m åpning. Men d gikk greit. Kom meg over i fødesengen og fant ut at å ligge på siden ikke hjalp så veldig. Låg på rygg og fikk endelig lov å presse. Dette er d beste m hele fødselen spør du meg, du får presse og du kjenner at babyen din glir nedover bekkenet og ut. Helt utrolig, d er visst dette man ikke kjenner hvis man har epidural, har jeg hørt. Så iløpet av 3-4press så kom babyen. EN GUTT!!!!! Og vi som hadde trodd jente hele veien, t.o.m UL sa jente. Men hadde jo ikke kjøpt inn noe, da vi har en jente fra før. Men en gutt, d kom som et sjokk. Hehe... men han er så nydelig atte!! Skrek så bare d m en gang han kom ut og tok sitt første åndedrag!!

Han veide 2750gr og var 48cm, rundt hode var han 34cm. Han ble født 4 dager før termin 1.juli.

I dag er Markus en uke gml og spiser som en mann og legger fint på seg. Storesøster Marie er kjempestolt og vil delta på alt. Hun viser ingen tegn på sjalusi, så lenge vi inkluderer henne i alt. Noe som er bare kjekt. Litt hardt å bli tobarnsforeldre, dagene flyger fort fra oss.

Til dere som fortsatt venter, gled dere til denne opplevelsen. Livet er så fantastisk når man har og kan gi så mye kjærlighet.

Klem, beast

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse:-)

Skrevet

Gratulerer så masse med den lille gutten! Blir så rørt av å lese, at det er nesten så tårene trillet. Gleder meg masse til det er min tur.

Kos deg sammen med familien din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...