Gå til innhold

Spekemat?


lillemus meg ;o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

da må det ligge i dypfrys i fler enn 2 dager eller noe. husker ikke helt, men jeg leste noe om noen bakterier som ikke dør før etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :o) Det var det jeg trodde. Så da skal jeg holde meg laaangt unna det. Ble bare litt i tvil, for svigerinna mi er i 3.trimester og hu spiste spekemat i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt samme fremgangsmåte:-) Er jeg i tvil lar jeg vær.. Det er regelen min.. Lykke til og kos deg videre med graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei på dere alle sammen!

 

Jeg spurte legen min om dette når jeg var på kontroll for en uke siden. Han sa det ikke var farlig så jeg må ærlig innrømme at her har jeg tatt bittelitt når fristelsen har blitt for stor.... :o)

 

Går jo an å begrense seg litt. Spekemat på sommeren er jo forferdelig godt....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke spise matn som er på koldtbord da????

erdette pga den tox--ettelleranna tingen? hehe huske ikke ka det het..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke bare de første 12 ukene man må være forsiktig? Jeg synes jeg husker jeg fikk opplyst det forrige gang. Jeg spiste i alle fall både spekemat og røkt laks etter 12 uker... Hadde egentlig tenkt å gjøre det samme denne gangen jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tolv første ukene er toxo farligst for barnet, men om man blir smittet da, er det bare 5% sjanse for at barnet blir smittet. I 2. og 3. tri er smittefaren en del høyere, men gir ikke så alvorlige skader på foster, og kan behandles med antibiotika. Spekemat skal man vel strengt tatt holde seg unna, men det er ikke like farlig som blodig kjøtt sa legen til meg, bakteriene trives ikke i så mye salt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...