Gå til innhold

Hører en hjertet slå på UL i uke 6?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis ikke, er det liten vits for meg å dra. Vil se om det er flere enn en der inne, men hvis en ikke klarer å se det, så kan jeg like godt avbestille. Er bare 6+0..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan se det.. men ikke høre så tidlig. Det kan man vel ikke før tidligst uke 11 tror jeg... men det er veldig tidlig. Mener å ha lest at uke 12/13 er ukene man kan begynne å høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk høre hjertet uke 10+0 :) Det var med doppler (UL uten bilde, bare lyd). Leger var veldig i tvil om han ville prøve, fordi det ikke er sikkert man klarer å høre det før ca uke 12. Men etter jeg hadde forsikret han om at jeg ikke skulle få hetta hvis vi ikke fant lyden, prøvde han. Ivrig puls på 144!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!

Du ser hjertet som slår i uke 6 på ultralyd! Det er nok det du mener, så ikke avbestill!

Når det gjelder å høre hjertet er det alt for tidlig. Men jeg hørte hjertet i uke 8+6 jeg!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul når jeg var 6+4 og da spurte jeg om det gikk ann å høre hjertet slå, og det fikk jeg høre så det stemmer ikke helt det som er svart tidligere. Men derimot hos legen på det apparatet han bruker så kan man ikke høre hjertelyden før etter uke 12 ca.

 

Jeg har både hørt og sett hjerte til min lille stjerne slå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok ultralyden, men legen så bare en klump-sikkert fostersekken, eller hva det nå kalles. Han kunne skimte en prikk inni, så jeg er i hvert fall ikke gravid utenfor livmoren. Men om det var flere enn to, var vanskelig å svare på - han gikk ut ifra at det var kun en, men det var for tidlig til å kunne se noe. Hjertelyden kunne han heller ikke se. Jeg er kanskje ikke så langt på vei som jeg tror da? Etter menstermin skal jeg være 6+0 i dag, men siden venninna mi (som har menstermin 2 dager før meg, ble satt tilbake 1 uke i dag til 5+2) ble satt tilbake, er jeg vel enda mindre på vei enn henne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...