Gå til innhold

Allergi og Polaramin


Juliemamman

Anbefalte innlegg

Er midt i den værste allergisesongen for min del, og er 8 uker gravid. Lurer da på om jag kan bruke polaramin som før? I Felleskatalogen står det at den kan brukes hvis fordelene oppveier ulempen (eller noe slikt), og at det ikke er påvist fosterskade ved bruk av polaramin, men på legesenteret der jeg går sa de at de ikke anbefalte gravide å bruke noen form for allergimedisin. Prøver så godt jeg kan å la være å bruke den nå, men blir jo SÅ kløete og tett om natta, så nå har jeg dristet meg til en tablett de siste to kvelden.

Er det noen her inne som har erfaring med dette, og som kan fortelle meg hva som er "rett og galt"?

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk beskjed om at en kunne bruke de ablettene en brukte før... Har ei vennine som brukte de - sakl spør ho hva de heter. Trodde d var d du sa men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege anbefalte Polaramin da jeg var gravid og gikk gjennom den verste allergi sesongen min. Jeg var 5 måneder på vei, så jeg vet ikke om det har noe å si. Jeg har tidligere hørt at en kan bruke Polaramin under svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene :). Da er det sikkert greit å bruke de....

Allergisnufsog nys fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER helt greit å bruke det. Polaramin er allergimedisinen man anbefaler til gravide. Den har vært brukt i mange mange år og man har ikke funnet at den forårsaker skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite :). Da gleder jeg meg til en forholdsvis snufsefri sommer videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...