//MAM\\ Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Synes dette med navn er så vanskelig! Nå er det bare 4 uker igjen, så jeg håper vi kan finne et navn innen den tid. (Storesøster ble 2 -3 mndr gammel før hun fikk navn, håper nestemann får et navn litt kjappere...) Jeg liker godt Emrik, men er redd det kanskje er litt sært? Litt kjedelig å ha et navn der alle svarer "hæ?" når man presenterer seg. Hva synes dere om navnet? Alternativt blir det vel Ludvig/k, men det føler jeg kanskje er litt "barnslig"? Har også begynt å tenke på Henrik, et enkelt og ordentlig navn på en måte, men det er jo veldig mye brukt også... Trenger litt hjelp og synspunkter jeg!!!
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 henrik er et av alternativene mine også, veldig fint navn! emrik var litt uvant først, men når man har sagt det noen ganger er det faktisk ganske stilig. har aldri hørt det før, men hadde en gang en lærer som het embrik.. lykke til med navnvalg!
Frk.Forvirret Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Liker også Henrik best, men syns Embrik også er veldig fint!
Surredama Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Har aldri hørt Emrik før, hadde sikkert sagt "hæ" om noen hadde presentert seg med Emrik, hehe. Men var igrunn et fint navn! Har selv et navn som noen sier "hæ" til, og har aldri plaget meg. Men Ludvig eller Ludvik er jo kjempesøtt navn! Henrik er jo også fint.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Klarer ikke å la vær å tenke Flåklypa når jeg hører Ludvig/Ludvik Synes Emrik er kjempe fint! Tror jeg ville gått for det jeg. En fin variant av Erik/Henrik. Henrik er også pent men som du skriver mye brukt.
elstro Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 JA! Embrik var det navnet jeg sjøl ville ha til eldstemann for 4 år sida, og jeg elsker navnet fortsatt. Dessverre møtte jeg så mye motbør at valget ble et annet navn.. MEN til deg: Go for it!PS! Embrik med "b" inni er nok den nordiske skrivemåten da... Navnet kommer av Engelbrekt.
//MAM\\ Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2006 Tusen takk for mange svar. Tenker og grubler mye nå... Emrik synes jeg er et fint, lett og enkelt navn, men redd det er litt for uvanlig Ludvig/k synes jeg er et koselig navn, men kanskje litt barnslig. Henrik er et enkelt og greit navn, men veldig veldig brukt. Liksom et men ved alle navn... Storesøster heter foresten Aurora (pappan som bestemte), noen av navna som passer bedre enn andre til hennes navn kanskje...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå