Gå til innhold

Nå blir jeg nesten litt hissig her jeg...

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at mange av dere er sykelig overvektig og at det er en fare for helsen dersom dere ikke gjør noe med det. I disse tilfellene forstår jeg bruk av Reductil som en siste utvei, men når noen presterer å råde en med 20 kg overvekt til å ta Reductil, ja, da kjenner jeg det koker inni meg.

Først og fremst vil jeg si at Reductil er et medikament som gir alvorlige og plagsomme bivirkninger som dere selv sier. For å nevne noen: munntørrhet, søvnløshet og hjertebank. Det er ikke noe man bare tygger i seg for å gå ned i vekt. Det har faktisk en innvirkning på kroppen. Jeg hadde selv mye hjertebank for ikke så altfor lenge siden. Nå har jeg begynt å trene og gått ned et betydelig antall kilo og hjertebanken er helt vekke! Jeg kjenner at jeg har gjort noe positivt for kroppen min. Mine bivirkninger er ikke av den negative sorten.

For det andre vil jeg si til Theresemamman til Celine at du overhodet ikke trenger piller for å gå ned i vekt. Om du har mulighet så vil jeg anbefale deg å melde deg inn på et treningssenter og finne noen faste timer du gjerne vil gå på, og som du liker. Etterhvert kan du kanskje få et eget treningsprogram i tillegg. De har flinke trenignsveiledere de fleste steder. På 5 mnd. har jeg fått utrolig gode resultater, og det bare pga. treningen. Jeg merker at kroppen blir i bedre form og lysten til å spise sunt og leve sunt blir større og større. Det som er viktig er at treningen er lystbetont! Og husk; Reductil er sikkert like dyrt som å være medlem av et treningssenter.

Jeg tror ikke på lettvinte løsninger. Det være seg piller eller dietter. Det eneste som funker er å legge om livsstilen. Om man ikke gjør det er man tilbake dit man var etter en stund. Oftest vet man selv hva som er grunnen til overvekten. Man spiser for mye og trener for lite. Ta tak i dette. Spør deg selv om du virkelig vil gå på medikamenter med fæle bivirkninger, eller om du vil gjøre det på den sunne måten.

Dessuten; 20 kilo er ikke allverdens. Visst er det mye, men med trening og riktig kosthold kan de 20 kiloene være vekke på 1/2 år. Hemmeligheten er å ikke ha det travelt. Du hadde det vel ikke travelt når du la på deg, så hvorfor skal det gå så fort når kiloene skal av igjen? Lykke til!

Meningen er ikke å fornærme de som går på Reductil, men jeg mener virkelig at det er behov for en motvekt her inne. Reductil er ikke løsningen på alt for alle.

Fortsetter under...

skriver under på denne.. jeg selv har en bmi på 46 nå, men bruker ikke disse medikamentene for å gå ned.. jeg la om kostholdet i 04, tok av 40 kg på 6mnd, og ble gravid.. fikk jo disse opp igjen pga dårlig selvstyring dessverre.

Nå siden sept 05, har jeg tatt av 38 kg på denne dietten min.. :)

Jeg vil ikke prøve reductil for alt i verden, så lenge jeg vet at å legge om kostholdet helper meg med et gjsnittelig vekttap på 2 kg uken.. :)

Glad for å se at det er noen som støtter meg her. Jeg syns det er altfor mye fokus på Reductil her inne. Syns det er så dumt at folk som søker råd får Reductil som svar og eneste løsning.

Min BMI ligger på 35,7 og fram til nå har jeg tatt av 12 kilo :-) Er kjempefornøyd med det. Grunnen til at det går litt tregt er fordi jeg har satt treningen i første rekke. Først nå har jeg tatt tak i maten. Blir spennende å se om kiloene detter av nå :-) Treningen har gitt meg kjempemotivasjon til å fortsette. For meg er trening terapi!

Du er utrolig flink Twig! Virkelig! Jeg håper bare jeg klarer å finne ut av dette med maten. Det er vanskelig i begynnelsen, men går bedre og bedre. Kanksje vi kan utveksle erfaringer her inne :-)

Skriver under på denne jeg også Frøken Fjong!

Jeg har sikkert minst 30 kg for mye selv, men synes piller blir feil... Har prøvd det for noen år siden, hehe og ser jo hvor jeg er i dag ;-)

Det må en mental forandring til, trening, riktig kosthold og masse masse motivasjon :-)

Ja, det synes jeg også! Jeg lærte meg å legge om livsstilen da jeg var på Ebeltoft Kurcenter i Danmark `04.. :) Jeg har planer om å sette i gang med styrke og kondisjonstrening fremover nå.. :) frem til nå er jeg bare med på bassengtrening og trilleturer 1-2 timer pr dag i raskt og rolig tempo :)

Du er kjempeflink Frøken Fjong! 12 kilo er ganske mye det og, og det merker man på kroppen :)

Jeg har enda dessverre 50 kg til før jeg er fornøyd med kroppen min, så jeg blir her en stund ;) kommer til å trenge motivajon og utveksle erfaringer.. :) baaare klin til! :D

Jeg henger meg på denne jeg.

Kikker nesten aldri innom her, det er så mye snakk om diverse slankepiller at jeg helt mister motivasjonen.

Siden jul har jeg gått ned 12-13 kg, har fortsatt ca 25 kg igjen til jeg er fornøyd.

Jeg satser på en langvarig kostholdsendring og mye mosjon, og det har funka veldig fint for meg. Nå har vekta stått stille en måneds tid, har begynt å trene litt styrke. Men buksene mine blir bare større og større, så cm blir borte allikevel.

Det er så godt å se at det er flere som ikke bruker medikamenter for å gå ned i vekt. Det hjelper meg til å tro at jeg kan klare dette allikevel.

Annonse

Eg er så einig, så einig. Dei aller fleste går ned i vekt ved å legge om til eit sunt kosthald og trimme.

Eg var "normal" før svangerskapet (eit år tidlegare gjekk eg ned 15kg med sunn mat og lange turar), men gjekk opp mykje og mista ikkje eit einaste kilo før eg begynte på Grete Roede-kurs 8 mnd etter fødselen. Det går sakte - men sikkert - nedover, så lenge eg klarar å halde meg i skinnet.

Eg har det for øvrig slik som fleire her har sagt; 90+ forumet har liksom blitt eit reductilforum, så eg føler meg ikkje akkurat heime her lenger.

Helt enig. Sluttet å bruke disse sidene jeg.. Er jo bare snakk om slankepiller her omtrent... Har en kollega som for noen år siden hadde BMI på 28 og noe, så hun spiste som en gal for å komme over 30 slik at hun kunne få noen slankepiller (mulig reductil...aner ikke...).. Hva med heller å prøve andre veien?

Det er vel ikke bare de med "sykelig overvekt" som trenger og sliter med å slanke seg? Ser ikke noe galt med å få litt drahjelp av disse pillene, de kan jo virke som en motivasjonsfaktor også.

Munntørrhet, søvnløshet og hjertebank kan vel neppe kalles ALVORLIGE bivirkninger....

Treningsstudio passer ikke for alle: mange overvektige føler seg ikke vel der, det passer ikke inn med jobb/barn, man bor avsides og nærmeste studio er langt unna, man kan ikke drive vekttrening av helsemessige årsaker osv.

Men jeg er jo forsåvidt enig i at man også bør lære seg en sunn livsstil, gå turer og spise sunn mat. Reductil gjør at man ikke får sånnt sug etter mat/søtsaker, og det kan jo gjøre det litt lettere i starten til man har lært seg nye, sunne vaner.

Jeg kjenner en som hadde bmi på 25 som fikk de sterkeste reductil i 4 mnd. Jeg hadde en bmi på 27 og fikk også et par brett. Jeg skal aldri gå på det igjen, fikk så mange bivirkninger og det verste var kanskje humøret. Ble sint og forbannet, fikk aldri sove, var stresset og nervøs. Nei, det er ikke verdt å sette helsa i fare for reductil. Aldri mer, går heller stavgang eller trener.

Mulig det ikke er så alvorlig, men da jeg hadde hjertebank kjentes det faktisk ganske alvorlig ut... Søvnløshet er da også ganske alvorlig. Man trenger jo søvn eller? Jeg mener at om det kan unngås så er jo det det beste. Og med sykelig overvekt mener ikke jeg å være spydig eller noe som helst, men det er faktisk det det heter. Jeg har det selv jeg, men jeg vil ikke ta de pillene.

Hensikten min er bare å vise de som søker råd at det er andre alternativer enn piller og medikamenter.

Ang. treningsstudio så har du helt rett. Jeg forteller bare om hvordan det har hjulpet meg med motivasjonen. Men så er jeg heldig og har et flott treningsstudio med flotte ansatte som virkelig bryr seg. Det er sikkert ikke alle steder det er sånn. Hvordan folk velger å trene er ikke min sak, men trene må man nødvendigvis om man vil ned i vekt og bli der.Derfor kommer jeg med et velmenende råd. Om man vil kan man vel skaffe noen manualer og treningsvideoer og trene hjemme i stuen. Eller gå tur med hunden for min del. Det var ikke det som var poenget mitt.

Det som irriterer meg er at Reductil blir framstilt som rene vidundermedisinen, mens i realiteten kan du oppnå samme resultat med sunn kost og trim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...