Gå til innhold

klamydia

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

legen min ringte isted å sa at de hadde funnet klamydia i prøven min som de bare tok for sikkerhets skyld. huff.. mannen testet seg for ca et år siden og han hadde det ikke... skjønner ikke hvordan det er mulig da ingen av oss har hatt noen andre på et og et halvt år. hører at det kan være farlig for fosteret også.. noen som vet litt mer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner ei som hadde klamydia under svangerskapet, hun måtte gå på en kur som var mild mot babyen. trur ho brukte det under hele svangerskapet. når testet du deg for klamydia sist?? for du kan ha det kjempe lenge.. leste om ei her inne som hadd hadd det i 3 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops...sendte for fort, hehe

Jeg fikk samme beskjed som deg, og fikk også sjokk! Jeg har tatt en kur på seks dager, det står på pakningen at dette kan påvirke barnet. Men jeg har snakket med Ullevål, gynekolog på Volvat og min fastlege og de sier alle at det er minimal sjanse for at denne kuren påvirker barnet. Dette står kun der for at man SKAL sjekke med lege før man tar det.

Jeg har slitt med det samme som deg, da hverken min samboer eller jeg har hatt noen andre. Samtidig er det jo selvfølgelig helt umulig og vite når man bare har hverandres ord på det...jeg sliter med å få tillitt hos han, og det er veldig slitsomt.

Jeg har undersøkt dette opp og i mente, og det er ikke fullt så lette å smitte fra kvinne til mann som fra mann til kvinne. Kvinner kan faktisk ha det veldig lenge uten å smitte. Min samboer testet nemlig negativt, og jeg har ikke vært sammen med noen andre enn han på de tre årene vi har vært sammen.

Håper alt ordner seg for dere, vet alt om hvor kjipt det er å få en sånn beskjed når man er gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!! jeg har bare fått to tabeletter som jeg skulle ta samtidig, ingenting mer.. jeg håper nesten at mannen tester positivt også for da slipper jeg at han blir mistenksom mot meg, men jeg har heller ikke noe å skjule, men ikke lett å få han til å tro på det om han ikke skulle ha det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...