Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 34 nå med termin 20. august. Mange jeg kjenner har de siste dagene sagt at magen min har endret fasong, og sunket mye lenger ned. Er det vanlig at dette skjer så lenge før termin, eller pleier dette å skje kort tid før fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sank i 33, men jeg tror det er litt tidlig. Sist sank magen i uke 34 og jeg fødte i uke 36. Men det sies visst at det ikke har noenting og si fior når fødselen finner sted...

Har lest et annet sted at vanligvis synker magen ca 2 uker før fødsel. Hvis magen din har sunket så ses det utifra sf målet som jordmor/lege tar.

Skrevet

Jeg er nå i uke 35+2 og jeg har fått kommentarer i en uke alt at magen min ser ut til å ha sunket..

Samboeren skal bort til helga og det gruer jeg meg litt til, så jeg håper hun blir der inne noen dager til, gjerne helst et par uker til pga. vi har så mye å gjøre hjemme..

Gleder meg til lege neste uke for å få et bedre svar! =)

Skrevet

ja, min har også sunket (uke 34).. jeg tisser oftere og har to teorier ang dette. enten er det fordi han fortsatt sitter i sete og er "tung" i stumpen, eller at han er på vei nedover i bekkenet.. skal til jm fredag, blir veldig spennende å høre hva hun sier!. men har absolutt ingen tro på at dette betyr tidligere fødsel:-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen, godt å høre at det er flere av oss, og at det ikke nødvendigvis tyder på for tidlig fødsel! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...