Gå til innhold

Bilbelte for gravide?


Florida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har kjøpt Besafe Gravid, på esken står det at man kan begynne med beltet fra 2 mnd..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

har hørt at det egentlig ikke er noen vits med gravidbilbelte... leste noe om det på trygg trafikk at hvis det hadde vært vits med slike belter, ville trygg trafikk produsert dem selv og at de mener det er bare for å tjene penger...

 

litt rart egentli, da det ser tryggere ut:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått beskjed av flere om å begynne med dette så fort du finner ut at du er gravid.

 

Det er jo påvist at det minsker faren for å skade fosteret ved en ulykke.

 

Jeg kjører med et nå, og anbefaler alle gravide å gjøre det samme! Vi vil jo gjøre alt for den lille i magen vår!

Jeg kjøpte mitt på babyshop!

 

Kjør pent!

 

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst er det veldig mye mer behagelig at beltet ligger ned på lårene enn at det trykker nederst på magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Fra ca 2mnd men gjerne tidligere.

Kan tenke meg at det ved en kollision i HØY hastighet ikke vil ha den store hjelpen, men mange kraftige innbremsinger og påkjørsler er i tettbebygde strøk og i lav fart.. Vil helt klart anbefale å bruke det. Alltid bedre å ta det sikkre før det usikkre :-) Det hjelper jo å holde bilens belte nede å ikke skli opp mitt på magen..

(hvis jeg får gjette hvorfor Trygg trafikk ikke har laget en selv, er fordi at HTS har patent på gravidebeltet..!)

Kjør pent! (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Etter hva jeg har fått med meg så kan men verken si at det hjelper eller ikke fordi det er for lite tester utført. Derimot er det mange gravide som føler det mye mer behagelig å få beltet under magen. Og hvis det får oss til å føle oss tryggere, er det da noe å tenke på?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei! Trygg trafikk sier at dette ikke ahr noen hensikt. jeg har brukt til 1.mann fra 2 mnd det er mer komfortabelt når magen blir stor i alle fall:9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Et slikt belte koster 399,- og du får kjøpt det i de fleste bilutstyrsbutikker og bla på OBS Sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte å bruke besafe beltet i uke 6. syns dte er mer behagelig i det minste. om det er tryggere for barnet så er det et pluss. jeg orker ikke å ha press på magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...