Gå til innhold

April: Bilsete klasse I

Anbefalte innlegg

Hvilket bilsete er best i klassen 9 - 18 kg. Vi vil gjerne ha et sete som er bakovervendt. Må kunne festes uten ISOFIX.

Vil gjerne vite hvilket sete dere andre har valgt, med hvilke kriterier og hvordan dere er fornøyd med dette.

Har funnet et sete som kommer bra ut i tester (bimbo fix med Isofix). På en dansk nettside fant jeg ut at det gikk ann å feste dette setet med de vanlige setebeltene, men er litt skeptisk til om dette foringer sikkerheten. Noen som har erfaring med dette ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5543944-april-bilsete-klasse-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har maxi cosi mobi og er superfornöyde med det. Det har ett stötte ben som står i gulvet så setet ikke viler på framsetet. det er bare bakover vendt (men gjör ingen ting).Vi har også ett Britax som vi ikke er fult så fornöyde med, men det brukes kun når pappa skal hente i barnehagen.

har ikke hørt om bimbo fix (artig navn forresten, hehe), vi har selv hts besafe izi combi x1 (puh - det er langt navn det!). veldig fornøyd så langt (og så langt uten kræsj, satser på å fortsette sånn). kriteriene jeg satte var at det skulle kunne snus, sånn at vi kan ha snupp bakover så lenge som mulig, og (forhåpentligvis) ikke trenge å kjøpe ny stol med en gang. også en fordel at hun kunne begynne å bruke det da hun var 10mnd, for da var ikke bilturer i babystolen gøy lenger.

stod mellom cosmic fra graco og denne stolen, og valgte hts'en fordi jeg syns det så ut som om snupp satt bedre i den + at selene var enklere å justere i høyden over skuldrene. tar stor plass, men sånn gjør visst alle, moderne bakovervendte så det blir nok et valg mellom "onder". har likevel fått ordna det sånn at det er overkommelig med beinplass på passasjersiden fremme, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...