Gå til innhold

Hjelp!!! Til dere som har hatt bekkenløsning og født!

Anbefalte innlegg

Hvor fort ble dere kvitt bekkenløsningen etter fødselen?? Jeg fødte for 2 uker siden og har blitt veldig mye bedre..! Men foran i "skambeinet" så har jeg så usannsynlig vondt fortsatt..! Kommer ikke dette til å bli bedre, må jeg ha vondt her "resten av livet"?? Håper noen har erfaringer å dele, begynner å bli lettere panisk..! Får vel ikke akkurat fysioterapi der nede heller, hehe..! :o)

Fortsetter under...

Du får dekket behandling i 6 mndr etter fødsel (6 mndr fra du begynner behandling) så det er nok bare å begynne med det. Ikke for å massere der nede da ;) men kan sikkert hjelpe med fysio behandling.

LYkke til videre!

Jeg kunne gå trapper uten smerter noen dager etter fødsel. ( gikk med krykker før fødsel). Men hadde vondt i skambenet en stund lenger enn det, men det gikk over av seg selv. Anbefaler fysioterapi uansett da :-)

13 mnd tok det før jeg kunne begynne å jogge lett 30-50 meter, gå en stund og så jogge på nytt - uten smerter.

En skrekkelig tålmodighetsprøve med mer enn 60 turer til fysioterapi i tillegg til egentrening med Trimmaster hjemme (stabiliserende bekkenbunnsøvelser).

En solid dose livserfaring rikere, kan man si.

Det er svært variabelt. Etter førre fødsel kunne eg gå normalt (men med litt smerter) fjorten dagar etter fødselen. Eit halvt år etter prøvde eg å gå på ski, og det var forferdeleg vondt, men fint likevel. Veit om mange som "kjenner det" fleire år etterpå.

Uff uff, håper virkelig jeg er en av de heldige, men må man vente 6 uker før man får henvisning til fysioterapeut?? Men sliter skikkelig med at hoften låser seg og at det stråler nedover i låret, er dette også bekkenløsning..?

Annonse

har vært avhengig av krykker i flere måneder.kunne ikke gå opp trapper, sitte mer enn ti minutt i samme stilling, bena var helt sammenlåst og alt gjorde VONDT!!!! ble henvist til fysio men der gjorde hun ingenting. Kom, lå på benken med varmeputer på rompa også gikk jeg hjem igjen... hun sa det var så gale at jeg egentlig ikke hadde utbytte av behandling før etter fødselen som etter planen skal være i august. ga opp etter fem behandlinger. bor i stavanger og etter en stund anbefalte jordmor meg å prøve en mirakel mann som i tillegg til fysioterapaut er osteopat, akupunktør og driver med manuell medisin. HELT FANTASTISK!!!!!!!!!! etter bare en time hos ham, hadde han i tillegg til bekkenløsning lokalisert bekkenlåsning, låsning i ryggen og "muskelspasmer" i lysken. låsningene knakk han på plass, lysken trener jeg vær dag og er blitt kjempemye bedre! får akupunktur i rygg og bekken slik at det stimuleres. helt sykt!!!! etter fem behandlinger kunne jeg gå korte turer uten krykker! sliter ennå med bekkenløsning men det er ingenting i forhold til hvordan det var før! Anbefaler virkelig kombinasjon av fysio og alternativ behandling! ofte ligger det mer bak enn kun bekkenløsning. blir liksom så enkelt bare å si: "er jo gravid så da må det være bekkenløsning"

Flott at du har blitt bedre. Må bare si at utfra din beskrivelse er det en dårlig fysio du gikk til først, hvertfall en som ikke har nok erfaring til å behandle bekkenløsning. Er fysio selv og har endel erfaring med bekkenløsning. Det er ikke alle som blir bra, de fleste sliter med det resten av svangerskapet, men man skal kjenne at det blir litt bedre, ellers får man ikke optimal behandling (forutsett at man følger de rådene fysioen gir da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...