Gå til innhold

Pessar/gynol plus. Noen som fortsatt bruker dette??

Anbefalte innlegg

Min Kjære og jeg begynte nettopp med pessar ( i vår) og det har vært en strålende overgang. Vi er veldig fornøyde med og slippe plagsomme hormoner og plager dertil, men nå hører jeg til min forskrekkelse at den sæd-drepende kremen Gynol plus som man skel bruke til pessaret har gått ut av produksjon, og de har ingen erstatning!!! Noen som har mere oplysninger en meg her??? Har sendt en del forespørsler rundt om, men de som svarer er lite positive. Hører de muligens har den i Sverige, men det er difust. Kan ikke fatte og forstå at de virkelig kutter dette produktet mens de fortsatt selger pessar??!! Jeg ble virkelig fortvilet da jeg hørte det, da vi endelig hadde funnet noe som passet oss. Håper noen har gledelige opplysninger eller i det minste et oppløftende innspill og gi meg ;-)

mvh

Fortsetter under...

Bruker også pessar og er veldig fornøyd! Håper ikke det er tilfelle som du skriver. Er i USA for øyeblikket og her får jeg faktisk kjøpt noe som heter Gynol II eller noe sånt - antar at det er samme greia for det står at den skal brukes sammen med pessar. Ja, her er disse greiene så vanlige at jeg faktisk kan få kjøpt det på nærmeste supermarked!! Nemlig! Veldig lettvindt. Men nå skal vi straks hjem igjen...

Det kan jo være at slikt er å få kjøpt på nettet. Har sett at flere apotekkjeder her har nettbutikker. Det blir i alle fall min løsning om det ikke er å få tak i hjemme. Men kan du ikke ringe rundt til de nærmeste apotekene og spørre? Spør også om de har noen alternativer å tilby.

vi har ringt og mailet rund og skal i dag kjøpe den siste tuben som er og oppdrive i byen. Trondheim. det vi får høre er veldig diffust. De er ikke sikre på om den går ut av produksjon og i så fall er det en del som regner med at noen andre vil steppe inn og produsere den på lisens. De selger jo fortsatt pessaret!! Ville kjøpt med noen tuber hjem om jeg var deg. Prøver og undersøke om dt er muligheter for og bestille fra f.eks USA vi nå. Lykke til! Ps Produksjonen er tydeligvis stoppet hos den sveitsiske produsenten akkurat nå ihvertfall. Det gjenstår og se om den kommer i gang igjen.

Syns det er pussig om det ikke kommer noe i salg som kan erstatte det. Som du sier så selges jo pessar enda og da vil jo etterspørselen etter kremen være der også. Tror kanskje jeg skal kjøpe med en ekstra tube for sikkerhets skyld.

Uansett tror jeg det er mulig å få kjøpt sånne ting fra utlandet. Det er bare i Norge vi skal være så "moderne" at alle bruker hormonprevansjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...