Gå til innhold

August: Da har vi vært på 3D


Mathias`mamma

Anbefalte innlegg

Da har vi kommet hjem fra 3D UL, og det var litt av en opplevelse. Hadde gruet meg litt på forhånd, da jeg har hørt så mye stygt om legen på majorstua, men det var helt unødvendig. Han var både hyggelig, morsom og flink. Det var gøy og se at den lille gutten vår allerede var blitt rund i kinnene, og hadde fars nese og mors geip. Litt skremmende at han ligger i seteleie ennå, men jeg håper han snur seg, selv om legen mente at sansnligheten for dette nå er liten. Syntes litt synd på han da for det så litt trangt ut, der han lå med bena opp i panna....stakkar lille. Nå gleder jeg meg enda mer til han kommer, men har bestemt meg for å gi han den tiden han trenger, i håp om at han snur seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huh!? Meint han at det va lite sannsynlig at han sku snu sæ?? Jææælp!! Min ligg jo Ìkkje rekti vei.. Huff å huff.. Nu vart æ bære LITT stressa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg for det. Det gjør hvertfall ikke jeg. Min jordmor sier at de ikke har lagt seg til før i uke 36, og etter det er det fortsatt mulighet for at de snur seg. En venninde av meg sin gutt snudde seg 2 uker før fødselen. Det er også mange sykehus hvor de prøver å snu barnet "manuelt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes spennende ut! Hvordan får man tilbud om 3d ultralyd? Matte du betale selv, eller fikk du henvisning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ringe selv. Det koster 1500 på majorstuaklinikken. Har hørt at de også gjør det på balderklinikken og på nøtterøy. På majorstua anbefalte de at det ble gjort før 34. uke, fofr etterdet erde redde for at barnet har snudd seg, og da ser man ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får en strålende 3d ul selv om barnet har snudd seg!! :o)

Men det som gjelder er at man ikke venter så lenge at barnet har sunket for langt ned i bekkenet.. for da blir det litt verre og se..

Jenta vår hadde snudd seg i uke 28 og vi hadde en strålende 3d ul ;o)

fikk du forandret termin på 3d ul??

jeg ble satt frem 13 dager.. men får vell stole på ordinær ul terminen vell.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han forandret ikke termin. Min lille gutt eret reesultat av IVF-behandling, og da forandres ikke termindato, i og med at de vet når barnet ble unnfanget. Jeg synes det er rart at de forandret din termindato. Trodde man tok UL på den tiden man gjør fordi det er den eneste tiden barnet utvikler seg likt i forhold til alder jeg.. Jeg håper og satser på at gutten min snur seg med hodet ned snart hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terminen skal være ut i fra ordinær ul i ca uke 18-19... så han endret den ikke sånn på papiret asså. men med hans mål og utregninger på dataen så ble terminen 13 dager før fordi babyen er god og rund og stor.. hun var 1500gr i uke 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...