Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vogn har dere kjøpt? Noen som har kjøpt brukt? Fornøyd eller misfornøyd? Modeller?

Mange spørsmål, som dere skjønner trenger jeg råd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en billig Troll vogn brukt... Den er en veldig grei vogn i forhold til pris, men har jo ikke fått brukt den ennå så kan ikke svare på om jeg er fornøyd.. Kjøpte den av min nærmeste venninne og hun syns den var allright, så da blir jeg nok fornøyd jeg også :o)

Skrevet

Hei, jeg skal bruke Simo Kombivogn modell 2003 etter min stedatter. Den ser helt ny ut

Skrevet

Har kjøpt Simo kombi. Kjøpte ny vogn, men hadde vel vært lurere å kjøpe brukt. Lurte veldig på om vi heller skulle ha Simo duo, siden barnet skal ligge i vinterpose hele vinteren, og det ikke er god nok plass til det i kombi-bag-en (etter hva jeg har hørt). Simo er en stor vogn, stor bag, god kvalitet og tilpasset norske forhold, så tror det var et godt valg. Men siden Simo-vognen er så stor, så må man sjekke om man får plass i bilen;) Vi får det såvidt. Vi følte dessuten at en vogn med fire hjul ville være mer stabil og bedre å trille på vinteren. Men vi har ikke prøvd vognen enda, så vet igrunn ikke hvor bra den er...

Skrevet

Vi har kjøpt Emmaljunga Cerox i sport carbon, og jeg er helt utrolig fornøyd! Praktisk, lett, sikker og kul. I LOVE!!! Den er selvsagt "best" som trille, ikke bagvogn, men de jeg har snakket med som har barn sier at småen ofte ikke vil ligge i bag lenger enn ca 6 mnd uansett, så da er det greit at baggen ikke holder evig. Vi kunne kjøpt to billige vogner i stedet, men har plassproblemer så ville helst unngå det. Dessuten har jeg dårlig rygg og orker ikke løfte 22 kg hvis jeg kan greie meg med 12-15.

Lykke til med valget!

Skrevet

vi har kjøpt ei brukt simo kombivogn 03 modell...:):) ser helt ny ut...:)

Skrevet

Her kjøpte vi en ny Teutonia Prestige duo vogn i helga. Føler ikke at kombi vogn er noe godt alternativ da jeg har hørt at babyen fort vokser ut av bagen, og vi går jo tross alt en lang vinter i møte med en voksende baby ;) Har litt å si når på året babyen er født, det sa de i hvertfall i butikken.

Sto mellom Teutonia og Simo, men jeg følte at Simo vogna var for stor og tung, Teutoniaen er litt lavere, litt lettere og mer sporty i utseendet. Også kan en ta av alle trekk på den og vaske på 30 grader og det er jo veldig greit.Kjøpte til et annet regntrekk som skulle være dødsbra i forhold til å hindre at vogna ble bløt og at det regnet inn i bagen til babyen. Så har den reverserbart håndtak sånn at en kan endre kjøreretning uten å måtte dra vogna etter seg i tilfelle sol osv. Men det får en jo på mange typer.

Om den er bra eller ikke vet jeg ikke enda, fikk den anbefalt av ei venninne som hadde Teutonia for ett par år siden. Men jeg har da prøvekjørt den litt på stuegulvet og sånn sett virket den veldig bra ;) Alle har forskjellige meninger om vogner og typer, så en må se litt på hva slags bruk en selv mener at en skal ha og hva en selv mener er viktig å vektlegge.

Kjøpte ny denne gangen da jeg har skumle planer om å bruke denne vogna på en til om ett par år.

Lykke til med valget, ikke enkelt dette her.

Skrevet

Vi har simo kombi vogn som vi kjøpte ny til nr 1 i 2000. Den var vi veldig fornøyd med og skal bruke den nå også.

Skrevet

Vårt første barn ble født på vinteren og vi fikk helt fin plass til voksi pose i baggen til Simo kombi.

Skrevet

jeg har kjøpt en ny simo kombi vogn. tror jeg blir kjempefornøyd med den, det er iallefall god kvalitet og en god vogn til vinteren.

blir det så kaldt i vognen at du trenger pose? jeg tenkte heller å dekke til bunnen med et pledd eller lign, og bruke lammeskinn. burde ikke det holde eller?

noen som vet?

Skrevet

Jeg forsto det sånn at det ikke var noe problem å få voksi posen i en kombi bag men dersom babyen er 5mnd i februar så kunne det bli et problem for da tar jo ungen større plass og.

Skrevet

Har kjøp Emmaljunga Ege duo. Den er bare så fin. Var litt dyr da alt i alt med vogn, stelleveske og parasoll kom den på 8000kr. Godt babyen her en snill mormor :)

Skrevet

vi har også kjøpt emmaljunga edge duo kombi. enig i at dette er en forholdsvis stor vogn, men vi bor i eget hus, og trenger ikke tenke på at bagdelen skal bæres opp flere etasjer i en blokk. så som noen sier må man se an vogn etter behov og boforhold.

jeg er hvertfall superfornøyd med vogna foreløpig, selvom den bare er trillet rundt på inne i stua.. bagdelen har hvertfall stor og god plass, noe jeg syns var viktig. syns utseendet er mer sporty og moderne enn simo, så samboer fallt også mer for denne vogna. håper vi blir fornøyde med vogna hvertfall.. gleder oss bare til å bruke den på ordentlig nå.. :)

Skrevet

Er litt forvirret angående dette med kombi og duo, vil helst ha en jeg kan bruke lengst mulig med voksipose, så da er vel duo best. Har aldri kjøpt noe privat på nettet før heller, syns dere dette har vært helt greit?

Skrevet

Om du skal velge kombi eller duo kommer kanskje litt an på alderen på barnet til vinteren. Vårt barn blir 5 måneder i månedskiftet des/jan og det er derfor fare for at barnet sammen med voksipose blir for stort i kombi-bagen i januar-februar-mars... Men når man fjerner bagen i Simo kombi, kan man feste noe i fotenden av sittedelen, legge lammeskinn eller lignende i bunnen, og så fungerer (den liggende) sittedelen som en bag, like stor som på duovognen. Den er vel kanskje ikke fullt så tett og varm som en duo-bag, men tror nok den er varm nok. Derfor valgte vi kombivognen.

Skrevet

Hei!

Har kjøpt brukt Quinny XL sportsvogn (3-hjuling). Den er 1 år gammel og betalte omtrent halv pris for den, men ser veldig fin ut. Vi har kjøpt bag og stolsete som også kan monteres på vognen, kjøpte dette nytt. Er utrolig fornøyd og den kom ut best i test på TV2 ved bla. veltesikkerhet. Veldig lett å manøvrere og kan brukes i litt røffere terreng også. Bagen kan brukes til ca 6 mnd, og etter det finnes det tykke poser etc. som kan beskytte babyen mot kulde. (kjøpes som tilbehør). Jeg synes denne vognen er helt genial, passer oss veldig bra da vi kan gå turer i litt ulendt terreng og jogge med den også.

Du kan snu selve setedelen begge veier og den tar veldig lite plass når du legger den sammen.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...