Gå til innhold

Det her høres kanskje sykt ut.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!

Vi to er visst i samme båt. 25år og 7pp... Ikm 8 juli.. Klarer ikke vente med å teste... Skulle det bli negativt denna gangen også, ha jeg vært inne på tanken om alternative hjelpemidler... Blandt annet akupunktur. Man hører jo hele tiden at avslappning er et godt triks og massaje og akupunkttur gjør jo begge slikt..

Er dette en akupunktør som annonsere med å kunne hjelpe eller har du bare spurt?

Hilsen

jeg syntes ikke det spiller noen rolle hvor mange pp hver enklelt har før de prøver ut alternativ medisin..det må vel være helt opp til hver enkelt å bestemme..! Jeg hadde vel også vurdert det etter ett halt år med intens prøving!! Er helt babysyk jeg da..:o)

Litt tilfeldig kom jeg over et innlegg på nettavisen tror jeg? Om et par som hadde prøvd i svimlende 6 år-uten hell!

Men saft suse! Hun ble gravid på 1.forsøk (selvfølgelig) etter en slik behandling :)

Så jeg googlet akupunktør, og fant en i mitt omegn. Ringte i sta. Hun virket så hyggelig:) Garderte seg selvsagt at for noen går det på null komma niks, og andre tar det 3-4 mnd. Men det er effektivt på veldig veldig mange:)

Første behandling koster 500 kr. Deretter 300 kr.

Anbefalte (selvfølgelig her og) en gang i uka.

Hun sa ingenting om noe i forhold til hvor man var i syklusen. Men tilfeldigis har jeg EL fredagen etter mitt første besøk. Så det skulle bli bra, tror jeg:)

Og om det ikke skulle hjelpe for å bli gravid, så ville det mest sansynlig hjelpe for mye annet. Så.. vinn-vinn-situasjon?? (bortsett fra reint økonomisk da, som noen skrev over her).

Min svigerinne strevde ett års tid. Akupunktør=gravid. Så hvorfor skulle det ikke skje med meg også?? *håpe* *håpe*

Siden dere snakker om akupunktur, så tenkte jeg at jeg kunne legge inn noe som jeg skrev under en annen tråd.

Er bare prøver i 2pp, men hovedsaken til at jeg valgte akupunktur var for å stabilisere mine koko-sykluser. Men jeg har selvfølgeli også sakt til akupunktøren at vi prøver å bli gravid.

Jeg har vært hos akupunktur 3 ganger nå. Første og andre gangen fikk jeg 3 nåler i hver fot. Ved kneet, ved tærne og ved anklene. I dag brukte han ikke nåler, men hendene i stedet. (Osteopati). Han mente at en blanding av disse to behandlingsformene kunne være bra. Han satte seg ved fotenden og holdt hendene sine under hælene mine. Så satt han sånn i 1 min og bare tenkte. Så klemte og kjente han en del på eggstokkene og livmora. Han forklarte at musklene rundt eggstokkene og livmora kunne være veldig stramme, og derfor hindre at jeg fikk eggløsning, eller forsinket eggløsning. Han mente at musklene mine var spesielt stramme på venstre side. Noe som kan stemme siden jeg aldri har vondt på venstre side når jeg har el. Så kjente han litt til og klemte og holdt bare hendene helt forsiktig på magen. Deretter holdt han den ene hånden sin helt nederst ved mitt høyre ribben og den andre hånden under ryggen min. Her ligger leveren. Leveren har en tendens til å samle opp og holde på "dritt" etter bruk av p-piller. Kanskje han prøvde å fjerne dette?

Etter all klemmingen, som forresten ikke gjorde vondt i det hele tatt, og kjenningen, så satt han seg nede ved bena mine igjen og holdt hendene under hælene mine. Holdt slik i 10 sekund, smilte og sa at nå var jeg ferdig for i dag.

Så jeg syns ikke det er sykt at du vurderer akupunktur :)

Annonse

hei.. har ei veninne som prøvde akupunktur,det visste seg i ettertid at hun allerede var gravid ved behandling.. hun nevnte også det at deg kunne abortet som følge av akupunturen..ikke for å sette en demper på mulighetene dine,men kanskje du bør forhøre deg først.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...