Påan-igjen Skrevet 3. juli 2006 #1 Del Skrevet 3. juli 2006 Lurer på hva dere bruker å synge for de små på kvelden. Her ammes Trygve fortsatt i søvn, men når han våkner på kvelden så bruker jeg å roe han med litt sang. Til nå har det stort sett gått i Trollmor (en av de få jeg kunne hele teksten på) og den blir gjerne gjentatt endel ganger før han sovner. Må vel utvide reportoaret litt. Artig å høre hva dere synger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*jaja* Skrevet 3. juli 2006 #2 Del Skrevet 3. juli 2006 Synger ikke nattsang ennå. De få gangene vi har prøvd å roe henne med sang (uten hell) har vi synget: Da lykkeliten kom til verden, So ro og Jon Blund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dua :o) Skrevet 3. juli 2006 #3 Del Skrevet 3. juli 2006 Det varierer litt, men hun blir mest rolig av "vi har ei tulle" eller "den fyrste song" så jeg bruker å avslutte "sang-seansen" med de to. Snuppa her i gården er veldig glad i sang og musikk. Hender at pappaen spiller gitar til henne på kvelden og det liker hun godt. Det er liksom snuppa og pappen sin kosestund. Har fått masse sangbøker så vi synger masse på dagen også vi...morro for hun blir så ivrig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. juli 2006 #4 Del Skrevet 3. juli 2006 synger de eneste sangene jeg kan hele av.. og det er trollmor og kjære gud jeg har det godt...disse sang min mor til meg da jeg var liten....må vell sette meg ned å pugge barnesangboken en kveld..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemora Skrevet 3. juli 2006 #5 Del Skrevet 3. juli 2006 Synger ikke så mye bare for lillesnupp, men sammen med minstestorebroren synger vi en del. Faste er so, ro lillemann, kvelden lister seg på tå, og så varierer vi med de fra blåfjell, månetoppen, sulla meg litt, jeg satte brillene på min nese, og noen fler son jeg ikke husker nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 4. juli 2006 #6 Del Skrevet 4. juli 2006 her blir det mye vi har ei tulle med øyne blå men også fader jakob:) Er ikke lett og huske teksten, men nå har jeg kjøpt barnecder som vi spiller hverdag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 4. juli 2006 #7 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg synger "so ro lille mann" ,og leser ett go'natta vers som mamma leste for meg "god natt god natt, kryp under ditt dekken....".. Pappaen derimot prater litt om dagen i dag og dagen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lene27 Skrevet 4. juli 2006 #8 Del Skrevet 4. juli 2006 Vi synger ikke så mye om kvelden, men om dagtid går det med mye sang her... favorittene er lille petter edderkopp (med bevgelser) og fola, fola blakken... og amandus var en dukkemann... men pløyer gjennom sangbøker titt og ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå