milde Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Hei! Jeg har ferie i juli og er samtidig sykemeldt fram til 16. 7. Er dette ferie jeg kan ta ut etter permisjonstiden?
Serenity Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Jepp, den ferien skal ikke bli brukt. Du må sikkert søke skriftlig om å få det overført til neste år, hør i det minste med sjefen din hva som trengs.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 når ferie ikke kan taes ut pga sykmelding har du krav på enten å få den overflyttet til neste år, eller ta den ut i penger. Om du ikke er sykmeldt og ikke får tatt ut ferien din, må du søke om overflytting av ferien til neste år, og da tror jeg du kun har krav på å flytte 1 uke over, men er du altså sykmeldt kan ingen nekte deg å feks flytte alle ferieukene over til slutten av sv.perminsjonen din. De kan jo hende arb.giveren din heller vil betale deg for ferien du ikke får tatt ut. Hør etter du;)
Gla-mor Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Du kan også "ta ferie" etter at du har blitt friskmeldt og har avviklet de 6 første ukene av permisjonen (den som er forbeholdt mor). Da vil permisjonstiden forlenges i etterkant. Du må i så fall varsle trygdekontoret, og avtale med arbeidsgiver (for arbeidsgiveren får ikke refusjon for lønn som de utbetaler til deg når du har ferie). Hør med arbeidsgiver hvordan de vil ha det. Uansett har du krav på å få igjen ferien på en eller annen måte fordi du har vært sykemeldt. Lykke til.
kl:) Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Må være 100% sykmeldt i ferien for å få den tilbake sånn at du vet det. Jeg har sjekket med lønningskontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå