Gå til innhold

April: Da er eg alene denne uken...

Anbefalte innlegg

Dagen begynte egentlig bra - selv om natten ikke var så bra. Det er ikke LillePia som har holdt meg våken, men min mann som har hostet og hostet. Han har hatt så vondt i natt, vondt for å puste, vondt å hoste. Men han klarte ikke å la være å puste heller - han svettet bare av å hoste noen ganger. Og me som vasket dyner og puter i helgen. Han har hatt rett over 40 i feber hele helgen.

Han var hos lege på torsdag - etter 3 dager med høy feber. Da fikk han beskjed at det var dobbelsidig lungebettenlse han slet med. Ja ikke rart han var syk da.

Men han er jo ikke blitt bedre - hele helgen har vore fæl, det meste han har hatt i feber i helgen er 41,8 - eg syns jo det er mye som aldrig er over 39.

I elve tiden ble mann min plutselig skikkelig dårlig. Hadde vondt for å puste (som i natt), feberen gikk fra 38 - 41 på under en time, han frøys helt utrolig, hele mannen ristet, han klarte ikke å sitte i ro for han hadde så vondt, til slutt kasta han opp for han hadde så vondt i lungene, hosta og hosta... så eg måtte levere ungar og kjøre han til legen fort som bare det.

Legen ville at ambulansen skulle hente han, men det ville han ikke. Tar ca 75min fra du ringer til ambulanse til den er fremme på sykhuset. Det går ikke fort nei. Så han fikk en venn av seg til å kjøre seg til byn til sykhuset.

Han har vore å tatt røtgen av lungene og dei var full i bakterier. Eg hørte ikke alt han sa for han hadde ikke lungekapsitet til å snakke med meg.

Så han skulle få mor si til å ringe meg da hu kom hjem (hu er der med han for eg har ikke sjangs til å være der med han i dag) Så eg får en oppdatering senere. *sukk* for en dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5541103-april-da-er-eg-alene-denne-uken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den venstre lungen var nesten blokkert av bakerier og han hadde kasta opp flere gangre på sykhuset.

Han får antibiotikaen intravanøst og får ikke komme hjem før kroppen tar opp antibiotikaen i tablettform. Ser ut til at det blir mange dager alene. Og så rart det var å sove alene i natt... hadde han bare vore på besøk eller på tur, men å vite at han låg på sykehuset gjorde meg engstelig og rastløs.

Så eg sovna ikke før i 2 tiden... og opp igjen i 7 tiden... hehe.

Uff så leit å høre om mannen din. Håper at han kommer seg på beina raskt og får kommet hjem til deg og barna. Masse god bedring til ham, og håper det går greit med deg også. Ikke noe gøy når din kjære blir så syk!

Klem fra oss:)

Annonse

Eg har hatt han hjemme litt på dagene. Han har fått antibiotikaen rett i armen og fikk 4 doseringer dei to første dagene og tre ganger dagen frem til fredag. Det har vore en travle uke, midt på dagen har han vore på sykhuset for samtale og avvente av prøver som dei har tatt av han.

Det viste seg at han hadde en bakterie i lungene som er veldig skjelden. Han legen som behandlet han på sykhuset hadde til nå aldrig behadlet noen med den bakterien. En skikkelig hissig en!

Men godt å se at han ble bedre dag etter dag, bare etter to dager så var han generelt bedre. Da kunne han snakke og spasere litt utenfor sykhuset uten å drukne i hostebyger.

Så eg har ikke hatt mye tid til dere denne uken, men ser også at det ikke har vore så mange andre her. Det er sommer og deler av oss er på ferie og andre er ute i finværet eller jobb.

;)

Annonse

Oi, det høres ut som om han virkelig fikk sin del av sykdom for en lang tid fremover ja..

Godt at de fant ut av det og at han blei fort bedre.

Men lungebetennelse så tar det vel en tid før man er helt frisk igjen??

Håper at det går bra med han og dere andre og :-)

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...