Gå til innhold

Nicket sier vel sitt ....


Har en av hver-full stopp nå=)

Anbefalte innlegg

Ja jeg er super stressa !!! Har i dag fått tilbud om fast ul !!

Vet ikke helt hva som skjer inni hode mitt,bare tenker på alt som kan gå galt å ikke alt det positive!!!

Tror kanskje det er fordi vi hører om alt som går galt,de grusome historiene om de som mister,må føde dødt barn osv...

Har et svangerskap bak meg med absolut ingen komplikasjoner!!Så forstår ikke hvorfor jeg blir slik nå!!!Har ikke hatt noen SA heller !!!

Så jeg lurer på om det er andre enn meg her som går å sliter med sånne tanker ???

Men det hadde jo egentlig vært greit hvis vi fikk høre litt mer om svangerskap som gikk greit å ikke bare det triste!!! - for vi hører jo KUN om det som går galt !!!Å da sitter jeg bare og syns så synd på de mens jeg tenker-kan det skje med de kan det også skje med meg !!!

Håper virkelig at jeg roer meg snart !!!! Før jeg mister pga stress !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei på deg..jeg har ingen flotte historier å fortelle, for dette er min første..er 7+6 i dag:-) og nyter dette nå..men må si meg enig at vi mangler noe flotte historier,,men vi kan jo selv gå inn på 2 og 3termin, der virker det mye lettere..tror i denne første fasen er vi urlige og vil lufte våre tanker, men har noen noe flott som det har gått bra med kan de gjerne fortelle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig !!! Trenger noen oppmuntrende historier :) Har jo som sakt et svangerskap bak meg som gikk kjempe flott,fødselen tok jo lang tid men det var aldri noen komplikasjoner!!!

Men kunne trengt å hørt om noen andre sine svangerskap som gikk bra!!Er 9 + 6 nå jeg å tiden frem til 2 trimester går så seeeeint !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..ja jjeg føler med deg..er i samme situasjon selv har ett svangerskap bak meg som gikk kjempefint..men så mistet jeg ifjor høst..fant ut at jeg er gravid igjen for 5 dager siden..og er super redd for og miste igjen..men vi får bare krysse fingrene..det går jo som regel bra..;))

Lykke til videre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som å lese noe jeg selv kunne skrevet.. Jeg har et flott svangerskap bak meg. Ingen SA,MA eller noe annet tragisk. Og jeg fikk en nydelig liten jente..

Mens denne gangen klarer jeg ikke slappe av på samme måten.

 

Jeg ser for meg at "det kan jo gå galt denne gangen" siden det ikke gikk galt forrige gang - og det er så mange man hører om som har fått problemer... Jeg har en nær venn som har mistet 2 ganger.. Så det ligger liksom i bakhodet mitt..

 

Jeg syns dessverre at det er så masse sånne tanker her på 1 trimester,, og jeg har lyst å tenke positivt og ikke stresse i dette svangerskapet.. Så jeg lurer på å ligge unna 1trimester litt...

 

Håper du klarer å få fokuset over på noe positivt!!! Det går jo faktisk bra for de fleste... Og vi har jo begge gode erfaringer fra sist!!!!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere da med ny spire !!! Lykke til :)

Krysser fingrene for at ingen mister!!!

Å ja det gåt jo stort sett altid bra,vi hører bare (nok en gang) aldri om det !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror også at jeg må melde meg ut i fra disse sidene et par uker!!!

Ingen må misforstå for jeg sjønner at mangen er redde å trenger å spør litt men skulle ønske det var litt mer positivt på disse sidene!!

Så lykke til alle sammen !!!

 

Loise 5uker på vei - tenker nok veldig likt vi !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 svangerskap uten noen komplikasjoner, fulgte vanlige sv.skapskontroller, var en gang på ul med hver av dem, fødsel gikk raskt og bra med begge to. Altså det man kan si perfekte sv.skap.

 

Det finnes mange mange som har svangerskap uten komplikasjoner...men æ ser nu at på den her 1.tri. debatten,så er det utrulig mange bekymringer og mange som kan fortelle at de har hatt sa eller ma.. For det første: Det er ofte i denne trimesteren det går galt,det er nå man har mest bekymringer og usikkerhet. Det er de første 3 mnd som alltid har vært kritiske,og sånn vill det alltid være.

Når man kommer over i 2.trimester, så roer man seg mere ned-fordi da er man straks på en tryggere grunn.

 

Æ trur at vi som har problemer i 1.tri (blødninger,sa,ma o.l), vi skriver mere hit. Ser bare på meg sjøl- hadde ikke jeg begynt å blø, så hadde ikke jeg hatt "behov" for å komme inn hit og snakke om. Med andre ord, hadde mitt sv.skap forløpt uten problemer, så ville jeg nok ikke vært her enda.

 

Æ håper at du vil roe deg ned- husk at det er kroppen sjøl som styrer det her. Klart du må jo spille på lag med kroppen, og være snill mot den- men får du feks en spntan abort, så er det nok naturens måte å rydde vekk de som ikke er levedyktig. Det er min trøst i allefall, og jeg tror på at det er slik. Vi er så fint laget ,at det er helt ufattelig hvordan alt henger sammen. Det er ingenting vi kan gjøre med det,bare la kroppen styre.

 

De sir jo også at det er en grunn til at man er kvalm tidlig i sv.skapet. Det er fordi man da holder seg "automatisk" unna matvarer og nytelsesmidler som kan være skadelig for kroppen. Grunnen til at man er mye trøtt ,er at man skal ta det med ro og hvile kroppen,fordi den gjør et så stort arbeid. Æ trur på at det er sånn,stoler på kroppens avgjørelser fullt og helt..

 

Du får se frem til å komme over i 2.trimester-de aller fleste kommer seg dit uten problemer. Med meg er det mere usikkert enda, om jeg når dit.. :-(

(Men det var ikke det jeg skulle skrive om...skulle roe deg ned liksom..)

 

Lykke til da. Klem fra en ukjent venn

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap var jeg kjemperolig på at alt gikk bra hele tiden. JEg var til legen første gang i uke 12, og kommer til å vente like lenge denne gangen. Har ca samme roen over svangerskapet denne gangen, men spør nok mer enn forrige gang rett go slett fordi det er flere å spørre her.

 

Mitt forrige svangerskap forløp også helt fint. Hadde ingen kvalme, men var endel svimmel, men det går jo over. Jeg hadde en styrtblødning i uke 14, blødde skikkelig mye, men var fremdeles like sikker på at alt kom til å gå bra. Men fikk jo en ekstra UL pga det, der det viste seg at morkaka lå foran livmormunnen. Så på grunn av det gikk jeg sykemeldt resten av svangerskapet, men blødde ikke flere ganger. Jeg var i kjempeform hele tida, bortsett fra svimmelheten, og storgledet meg til fødselen. (Og det er helt sant, det var ikke noe jeg prøvde å overbevise meg om for å ikke grue sånn...) Og jeg hadde en kjempeflott fødselsopplevelse!

Så jeg har allerede begynt å glede meg til neste gang...

 

Jeg bare ELSKER å gå gravid=) (Selv om de første ukene fram til man begynner å merke magen og bevegelser er en ren transportetappe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh..godt å høre at det er noen det går bra med også!!! :D

Jeg er selv bare 6+2 og jeg må innrømme at jeg er litt nervøs for at det skal gå galt, men jeg prøver selvsagt å skyve det unna. Er kjempeglad hver dag når jeg går og legger meg, tenker alltid "jippi, det gikk bra i dag også.." :) Jeg ønsker meg bare dette barnet så inderlig!! :)

Lykke til alle sammen da, vi får prøve å huske at vi har tallene på vår side, det går jo bra med de aller fleste! :)

Ha en fin kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som flere av dere: Ett fint svangerskap! Ingen problemer. Ingen SA/MA. Men klarer ikke glede meg over dette. Tenker på det ca 30 ganger i timen; Tenk om barnet ikke lever? osv... Ikke særlig hyggelig nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...