gigi har okt.jenteskatt Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 var hos jordmor idag og har gått opp ca 5 og en halv kilo... gikk opp tre kilo frem til uke 13 og resterende har kommet nu.... hva har dere gått opp da... er gøy å sammenligne litt da.....=)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 uke 22+2 hadde jeg lagt på meg 5.5kg, nå er jeg 26+4 og har lagt på meg 7kg
miaminmia Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 jeg har lagt på meg 6 kg.(hos jordmor når jeg var 22+2) håper jeg ikke ligger på meg mer. jeg har en del å ta av, men det kommer vel noen kg til kan jeg tenke meg.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Gikk først ned 9kg, og har frem til uke 24 gått opp igjen 5,7 tilsammen (4,4av disse på 5uker)
gigi har okt.jenteskatt Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2006 godt det er flere enn meg som har gått opp litt da...=) er jo ikke synlig disse kiloene da.... men merker at noe ligger på rumpe og hofter og mage....hehe-.... (venter angtageligvis jente om ikke ul tar feil da...)
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Jeg er i uke 22 og har lagt på meg 3 kg hittil.
_svana_ Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Jeg er i uke 22 og har lagt på meg 6 kg. Gikk bare opp et par kilo før uke 16, så det er i det siste kiloene har kommet. "Trøster" meg med at jeg har to i magen og dermed dobbelt av mye. Men vekta plager meg ikke i det hele tatt foreløpig... men lurer litt på hvor dette skal ende :-)
Klara77 Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Er 23 uker og har lagt på meg 7 kilo. Kunne kanskje ønske det var litt mindre, for jeg er ingen sylfide fra før, men det er som det er!!
Sunniva- og Majamamma Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 Har lagt på meg 12 kilo, er i uke 23..... Skjønner ikke hva dere klager over, alle her er jo langt under eller innenfor normalen, jo....?
jente+jente Skrevet 3. juli 2006 #11 Skrevet 3. juli 2006 Enig med Sunnivamamma.... Er lei av aa hoere gravide som har lagt paa seg langt under normalen og likevel uttrykker bekymring (ikke saa mange av dere ovenfor, men generelt paa disse sidene). Jeg har lagt masse paa meg, og er glad for det. Kiloene raser av etter foedselene (gjorde hvertfall det med meg sist - ble alt for tynn!!!...)......
Mamma28MedSpire Skrevet 3. juli 2006 #12 Skrevet 3. juli 2006 hva er egentlig normalen? og hvor mye er vanlig å gå opp i svangerskapet? snakket med ei bekjent her om dagen som sa 'det ser jo ikke ut som du har lagt på deg i det hele tatt!' Når jeg svarte: 'jo, jeg har faktisk gått opp 6 kg:)' så så det ut som hun fikk litt sjokk og syns det var mye. Nå har ikke hun barn da...så tenkte bare for meg selv at 'jaja...hun vet jo sikkert ikke så mye om det her..' men lurer jo litt Gidder ikke tenke på kiloene jeg:) Hadde forresten gått opp 5 kg på kontroll når jeg var 23 uker. vet ikke hvor mye det var på 22 uker
<3 Adrian <3 Skrevet 3. juli 2006 #13 Skrevet 3. juli 2006 Vet ikke hvor mye det var i uke 22, men nå i uke 25 har jeg lagt på meg 6 kilo.. tror ikke så mange av dem har kommet det siste ukene.
nr3 i mars Skrevet 4. juli 2006 #14 Skrevet 4. juli 2006 Jeg er 21+3 i dag og har lagt på meg 3 kg. Fram til uke 18 hadde jeg ikke lagt på meg noe, så disse tre kiloene har kommet i løpet av 3 uker....
Mamsen med 2 Skrevet 4. juli 2006 #15 Skrevet 4. juli 2006 I uke 22 hadde jeg lagt på meg 7,5 kg. Det er litt mindre enn forrige gang i kg, men magen er like stor. Denne gangen blir det gutt da, og de er jo gjerne litt større til slutt. Forrige gang la jeg på meg til sammen 22 kg, og tenkte at dette raser jeg vel med. Ja da, de første 10 kg (mye vann og sånn) forsvant fort-fort. Men så måtte jeg jobbe med resten gitt... de forsvant ikke av seg selv, nei.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 4. juli 2006 #16 Skrevet 4. juli 2006 Jeg gikk ned i overkant av 4 kg i begynnelsen, og det kan se ut som om jeg nå har nådd vekten jeg hadde før jeg ble gravid. Så jeg starter å regne fra 0 kg nå jeg tror jeg.. Er 21+1 i dag(uke 22).
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #18 Skrevet 4. juli 2006 4 kg fra start vekta..Men Gikk ned 4 kg så opp igjen de og så 4 kg + derfra...Men haloder meg stabil foreløbig....Men har aldri gått opp så lite før i uke 22... Pleier å legge på meg 20 tilsammen som raser av, raskt etter på.Sliter med vann i kroppen.
Gutt, jente og ? Skrevet 4. juli 2006 #20 Skrevet 4. juli 2006 Jeg er i uke 23, har lagt på meg 3 kg kanskje.. Ikke mer enn det.
jente+jente Skrevet 4. juli 2006 #21 Skrevet 4. juli 2006 I USA sier man at normal vektoekning er fra 12 til 16 kg. Er man undervektig fra foer er normal vektoekning hoeyere, og er man overvektig fra foer skal man helst legge paa seg litt mindre.
gigi har okt.jenteskatt Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #22 Skrevet 5. juli 2006 godt å se at det er flere enn meg som har lagt på seg litt.... blir gal av å høre om de som bare går ned eller har lagt på seg 800 gram ikke sant....=)
#butterfly# Skrevet 5. juli 2006 #24 Skrevet 5. juli 2006 Er straks på startvekta så jeg i dag:) er i uke 22.
❤Lillemaisprelle❤ Skrevet 5. juli 2006 #25 Skrevet 5. juli 2006 Hei, jeg er i uke 22+3. Jeg har lagt på meg 6 kg. Jeg har også litt vann i kroppen.. Jeg er enig med å ikke bekymre seg for vekta, men da jeg var hos jordmor i går, kom jeg ut som et spøkelse. Jeg hadde gledet meg til å hilse på jordmor og hadde en del spm rundt svangerskapet. Alt gikk fint frem til vi begynte å snakke om kosthold. JM synes det var ALT for mye å ha lagt på seg 6 kg hittil, og satte meg på en såkalt "slankekost" satt på spissen. Jeg må få med meg at jeg trener 1-2 ganger i løpet av uka.Dette var også for lite.. Har en "sunt" kosthold der jeg unner meg kos i helga..Jeg drikker verken brus el juice. Dvs max 1 gang i mnd. Jeg elsker frukt, og dette var visst ikke bra da frukten inneholder fruktose som igjen er lik SUKKER..ikke lett å bli klok på dette. Så jeg ble anbefal ditt og datt. Jeg vil si at jeg er en normalt bygd jente på 165 cm og i utgangspunktet veide 59-60 kg.. Så er det rart jeg blir bekymret. kjedelig at jordmorinntrykket endte slik første gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå